Avatar billede iioleii Nybegynder
23. maj 2004 - 20:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker mit mySQL ik ?

Hej

Jeg har et mySQL program som hedder MySQL Control Center
Når jeg vil ind på min server kan jeg ikke, men jeg skriver
kode og alt det der.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2004 - 21:04 #1
Hvilken fejl får du ?
Avatar billede backside Nybegynder
23. maj 2004 - 21:22 #2
Hvilken port angiver du?
Avatar billede backside Nybegynder
23. maj 2004 - 21:35 #3
Hmm, jeg kan sku heller ikke connecte.
Avatar billede backside Nybegynder
23. maj 2004 - 23:34 #4
Hvis du har en firewall blokerer den nok, prøv at slå den fra.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 00:06 #5
Er det din egen server? Hvis det er hos et webhotel, skal du ikke regne med at det kan komme til at virke, da de (næsten) altid lukker for adgang udefra.
Avatar billede lablo Nybegynder
25. maj 2004 - 14:51 #6
Jeg ligger inde med samme problem, jeg har mysql 4.018 indstalleret og bruger mysql CC til at oprette forbindelse. Jeg har registreret databasen under administration/datakilder. Jeg kører win XP pro med odbc driver 3.51.
jeg har reinstallreret mysql DB 2 gange. har yderligere prøvet at indstallere en anden database for at se om dette ville virke (interbase 6.0), denne kører ok. Mit mål er at få mysql til at kører sammen med apache serveren (1.3.29)som er indstalleret sammen med php. men jeg bliver ved med at få samme fejl kode.

Fejlkoden er som følger:
mySQL adminstrator error
error Nr. 2003
can't connect to MySQL server on locahhost (10060)

Jeg har åbnet for port 3306 i min router og nat'tet den ind til den rigtige lokale ip.

Jeg er ikke den store DB haj endu, men jeg håber at der er nogen der kan hjælpe derude. Jeg ved ikke om det er samme problem at ovenstående har ?

på forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 15:17 #7
lablo: Er MySQL på samme maskine som Apache? (Så kan du nemlig helt blande routeren udenom.) Jeg ved ikke, om det bare er en tastefejl her (Brug klippe-klistre-funktioner i stedet for at skrive af, når du kopierer fejlmeddelelser.) men der står locahhost, og det burde nok være localhost.
Avatar billede lablo Nybegynder
25. maj 2004 - 17:25 #8
Sandbox:

ups dette er en taste fejl :-)
det står nu rigtigt i opsætningen (localhost), jeg kunne ikke klippe/klistre fra denne fejl meddelse. Ja apache ligger indstalleret på samme maskine.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 17:40 #9
Er du sikker på at MySQL kører?
Avatar billede lablo Nybegynder
25. maj 2004 - 17:43 #10
nej det gør den ikke ! .... jeg kan ikke finde steder at aktivere den ?
Avatar billede lablo Nybegynder
25. maj 2004 - 18:00 #11
forsøger jeg at aktivere den via command prompten så sker der intet.
Avatar billede lablo Nybegynder
25. maj 2004 - 18:17 #12
Når jeg aktivere Mysql via winMySQLadmin.exe så skriver den følgende(kunne heller ikke copy paste :-)

"Fails to start the service.
please wait 30 sec. and start again"

højre klikker jeg kommer samme fejl meddelse :-(
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 18:37 #13
Tyder på en fatal fejl i opsætningsfilen. For eksempel at der står forkert sti til mappen med databasefiler eller lignende.
Avatar billede lablo Nybegynder
25. maj 2004 - 21:16 #14
Ok, jeg overvejer at reinstall, så jeg ikke har nogen fejl i reg databasen heller. men indtil da må jeg nøjes med interbase :-( men ellers takker for hjælpen :-)
Avatar billede iioleii Nybegynder
16. juli 2007 - 19:20 #15
Jeg lukker dette spg. nu!