Avatar billede kpas Nybegynder
15. februar 2001 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slette MSysrelationships, kan ikke - HJÆLP

Jeg har en database hvor der er \"ged\" i relationerne mellem 2 tabeller. Hvordan sletter jeg tabellen MSysRelationships, jeg har forsøgt at sætte sikkerhed til Administrator, men filen er stadig nedtonet i databasevinduet (skrivebeskyttet).
Markere jeg tabellen og trykker Delete kommer følgende meddelelse \"du har forsøgt at låse tabellen \"MSysRelationships\" under åbning, men tabellen kan ikke låses, fordi den i øjeblikket er i brug. Vent et øjeblik, og forsøg derefter at udføre handlingen igen\"
Det skal siges at, det kun er datbasevinduet som er åbent.

Er der mon en der kan hjælpe med fidusen til at slippe af med de (13 stk) relationer som står i tabellen ????
Avatar billede region Nybegynder
15. februar 2001 - 13:51 #1
PRøv at åbne databasen medens du holder SHIFT nede og så slette...
Avatar billede kpas Nybegynder
15. februar 2001 - 14:49 #2
Det gør ingen forskel, desværre !
Avatar billede privaten Nybegynder
16. februar 2001 - 10:43 #3
Slet dem manuelt i relations vinduet
Avatar billede kpas Nybegynder
16. februar 2001 - 12:11 #4
Gid det var så nemt! reletionerne vises ikke, tabellerne kommer godt nok frem MEN der er ikke vist nogen relationer mellem dem. Har prøvet at slette tabellerne og sige ja til at gemme ændringerne når jeg forlader vinduet - de er der stadig i MSysRelationships tabellen. MSysRelatinships tabellen er synderen, den skal væk så jeg kan oprette én reletion. KPAS
Avatar billede privaten Nybegynder
16. februar 2001 - 12:58 #5
Så opret en ny tom database og importer dine tabeller over i den. (højreklik og import i db vinduet, eller via hovedmenuen) så skulle du være sluppet for de bindinger