Avatar billede Jesper Novice
23. maj 2004 - 02:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Linux sammen med windows

Jeg har et linux program som jeg meget gerne ville kunne kører. men problemet er så jeg har en windows pc (familie pc) som ikke skal ændres til linux. og så er det jo jeg vil hører om det er muligt på den ene eller anden måde at få de to ting til at spille sammen?

Grunden til at jeg skal have det program til at kører en linux version er at jeg ikke kan få det i windows - men skal bruge det.
Det er til et irc netværk hvor programet er en service bot som quakenets Q
Avatar billede overchord Nybegynder
23. maj 2004 - 02:20 #1
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. maj 2004 - 02:24 #2
Køb en gammel slæde af en pc, og installer en linux på. Jeg har evt. én du kan få for en fair pris - kan evt. leveres installeret. Smid mig en mail på nanoq(a)nanoq.dk, hvis det kunne have interesse. :)
Avatar billede Jesper Novice
23. maj 2004 - 02:41 #3
overchord - det de sider som du lige sendte er (i følge mit dårlige engelsk) er at de kører to OS'er men ikke på samme tid - den lukker det ene ned når du vil bruge det andet - er det ikke korrkt?

nanoq - problemet i det er at jeg gerne vil ha det hele et sted - og kun en brommen når jeg ligger mig til at sove :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. maj 2004 - 02:45 #4
Så skal du ud i noget VirtualPC (http://www.microsoft.com/windowsxp/virtualpc/) eller VMware (http://www.vmware.com/products/) (jeg foretrækker selv VirtualPC). Hermed kan du køre flere operativsystemer simultant under Windows.
Avatar billede Jesper Novice
23. maj 2004 - 02:47 #5
har hørt noget om at Cygwin kan gøre det - men ved det ikke - er ved at hente det nu
Avatar billede Jesper Novice
23. maj 2004 - 02:48 #6
Det der virtual pc det er kun trail version - dvs efter 45 dage kan jeg ikke bruge det mere - og skal så ud og kigge efter nyt igen - så det kan ikke bruges
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. maj 2004 - 09:43 #7
Meningen med en trial er jo også kun at afprøve produktet, inden man køber.
Avatar billede fangel Nybegynder
23. maj 2004 - 09:46 #8
Cygwin laver er Linux-emulations-shell, hvor der er muligt at køre visse programmer i... dog skal stort set alle programmer recompiles for at kunne køre derpå, men det er ikke det største prob. ;)

Men, det er kun en shell, så det er ret svært at lave noget grafisk... (man kan få Cygwin/X, men da jeg prøvede at inst. lavede Win XP ikke andet end et crashe hver gang man kører det)

Morten
Avatar billede Jesper Novice
23. maj 2004 - 14:23 #9
Fangel - det fandt jeg også ud af - det gad ikke noget her - så det er droppet igen - tilfordel for nanoq's forslag om Virtualpc eller Vmare - men må sige at Vmare virkede meget indviklet i forhold til Virtual PC - så der er min beslutning - og så må jeg finde ud af noget videre - jeg siger i hvert fald tak - og gir de 200 points til nanoq
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. maj 2004 - 14:53 #10
pænt tak.