Avatar billede dontron Nybegynder
23. maj 2004 - 00:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Størrelse på databaser

Vi står over for at skifte dele af vores databaser til MySql, og samtidig har vi fået muligheden for at komme til USA hvor datamængden ganske givet vil stige voldsomt.

Så, hvor store databaser ka MySql klare?

Hvad sker der hvis du putter 1 mio records i samme table
og hva sker der hvis det er 1 mia records?

Hvordan klarer den tables på 100MB
og hva så hvis de vokser til 100GB?

Er der nogen guru'er som ved noget om det, eller ved hvor der står noget om det?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2004 - 01:05 #1
Den absolutte limit er næsten ubegrænset (TB) se mere på:
  http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Table_size.html

I praksis kommer der et tidspunkt hvor man bør overveje at opgradere til
MS SQLServer, Sybase ASE, IBM DB2 eller Oracle.

Jeg ville nok sætte grænsen omkring 50-100 GB
Avatar billede dontron Nybegynder
23. maj 2004 - 01:16 #2
1000 tak Arne - det var præcis den info jeg skulle bruge :-)

Det lader til at Inno DB tillader table størrelser helt op til 64TB, så det burde række :-)

Problemet med Oracle og MsSql er prisen. Når du er oppe i så store størrelser, så koster de sygt meget. Du ka næsten ha en hær af MySql servere stående til samme pris som en 4 processor Oracle licence.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2004 - 01:19 #3
Ja

Men de dyre databaser har også features og værktøjer som gør dem bedre
egnet til så store databaser
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2004 - 01:19 #4
og et svar