Avatar billede sambo Nybegynder
21. maj 2004 - 20:37 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

ipsec/udp

Nu har jeg fået mulighed for at koble mig på firmaets netværk, så jeg kan arbejde hjemmefra. MEN
Jeg har en webspeed opkobling via en off. dynamisk IP og
har samtidig inst. webspeed sikkerhedspakken, MEN
jeg kan sgutte få forbindelse med firmaet??

hvor er det lige jeg har tabt"avisen"??
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2004 - 21:00 #1
Det er svært at afgøre, det kommer jo lidt an på hvilken opsætning dit firma har. Kører i f.eks. med Preshared secret eller certifikater.

Hvad har du gjort, og hvor fejler det
Avatar billede hpdk Nybegynder
28. juni 2004 - 21:29 #2
Der kan være flere muligheder.

I sikkerhedspakken er der en software firewall, denne skal indstilles således at den tillader kommunikation med de IP adresser som Firmaets netværk kører med.

IP adresserne i firmaets netværk og i dit netværk må ikke være ens.
EKS: 192.168.0.1 hos dig og 192.168.1.1 hos firmaet.

Din IP adresse er dynamisk, hvis VPN hosten er opsat til at svare en bestemt adresse eller hvis firmaets software firewall er opsat til at tillade en bestemt adresse, vil du kun kunne logge på, når Webspeeds DHCP server giver dig den rigtige dynamiske IP adresse. (Til VPN anbefales fast IP adresse)

Under sikkerhedsindstillingerne i windows VPN forbindelse skal du spørge firmaets Systemadministrator, hvilke sikkerheds indstillinger du skal bruge, eller om du skal have udleveret nogle certifikater.

Som Bufferzone skrev ville det være en hjælp med en nærmere beskrivelse at hvad du har fortahet dig og hvorledes og hvor fejelen opstår.
Avatar billede sambo Nybegynder
28. juni 2004 - 21:36 #3
ja, se der er ikke rigtig nogle der er kommet med guldkornet endnu. TDC har haft mange folk ude ned svar men det er modstrigende oplysninger man får.
så nu afinstal. jeg sikkerhedspakken og renser registreringsdatabasen for det og så må vi jo se. For der er andre her i landet der kan også med en dynamisk IP uden at skulle ændre i nogle opsætninger