Avatar billede annedonnerman Nybegynder
18. maj 2004 - 20:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trojanske heste fundet via AVG

donnerman

Hej

Er der nogen, der kan hjælpe med at komme af med to trojanske heste? Den ene hedder: Proxy.4.AY og den anden hedder: Proxy.BF

Jeg har AVG som antivirusprogram. Jeg får at vide, at de ikke kan helbredes, men bliver rådet til at: "Move to Virus Vault" - men det kan bare ikke lade sig gøre.

Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2004 - 20:51 #1
hvad med bare at sætte den til at slette dem?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
18. maj 2004 - 20:54 #2
det har jeg prøvet - men det vil den af en eller anden grund ikke - det er første gang, jeg slet ikke har kunnet slippe af med dem - har faktisk kun sjældent været ramt af vira - sletter også hellere en fil end risikerer noget ved at åbne dem, hvis de virker mistænkelige, men det er tilsyneladende ikke nok
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. maj 2004 - 20:59 #3
Hej annedonnerman

Prøv at følge denne anvisning her punkt 1-4 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm og så kopier resultatet herind, så kigger vi på det.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
18. maj 2004 - 21:43 #4
aovergaard
Jeg fulgte dit link. Jeg kiggede det lige igennem og prøvede så først at gå ind i Denne computer og deaktiver systemgendannelse. Så genstartede jeg computeren og kørte AVG en gang til. Denne gang kom der en meddelelse om, at der ikke var opdaget nogen virus. Jeg havde ikke slettet noget. Jeg kunne forestille mig, at det skyldes, at jeg har en Amitech, som kører med Fortrydsystem. Så det ser ud til, at problemet er løst. Jeg prøver at aktivere Systemgendannelse igen og så genstarter jeg og kører AVG igen og ser, om de trojanske heste stadig er væk. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
18. maj 2004 - 21:45 #5
aovergaard
Jeg vil gerne give de 30 points til dig, men jeg kan aldrig huske, hvordan jeg gør ;-(
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
18. maj 2004 - 21:50 #6
äovergaard
Jeg håber, at du har fået de 30 points nu.
Avatar billede kenp Novice
18. maj 2004 - 22:22 #7
så må vi først få hende til at ligge et svar.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. maj 2004 - 22:27 #8
Du får så et svar. Ja der kan faktisk godt ligge noget at gemme sig i systemgendannelsen, og nogle gange er det nok at slå den fra, og så sætte den til igen. Dejligt at det var det eneste som skulle til.

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer

Ønsker du ikke mange små prg. så kan du i stedet købe et prg. som Spy Sweeper. Den ligger også i pakken, hvor du kan læse lidt mere. Der ligger også et link til dansk manual. Vælger du at købe Spy Sweeper, så er det eneste andet du har brug for, et cookie remover program.