Avatar billede suldrup Nybegynder
14. februar 2001 - 17:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Devices i kontrolpanelet

Hvordan kan vi fjerne/skjule ikonet devices i kontrolpanelet. Vi har 2 hardwareprofiler på en NT 4.0 WKS. En med modem og en med netkort. Desværre er brugeren nødt til at være lokaladministrator, så vedkommende kan jo bare gå ind og ændre i hardwareprofilen under devices, hvis han vil starte modem og netkort samtidigt.
Avatar billede suldrup Nybegynder
14. februar 2001 - 17:56 #1
eller spurgt på en anden måde, hvordan undgår vi at en lokaladministrator kan gå ind og ændre i hardwareprofilerne
Avatar billede burningice Nybegynder
14. februar 2001 - 21:30 #2
haha... kan man det?? jeg vil da godt nok blive sur hvis jeg var admin, og alligevel ikke kunne lave det en admin skal...
pointe, hvorfor skal de være lokale admins på deres computere??
Avatar billede ret Nybegynder
15. februar 2001 - 01:29 #3
I skal læse følgende Microsoft artikler Q207750 og Q168579 på www.microsoft.com. søg efter artiklerne på Microsofts start side. Jeg har testet dette og det virker. (I skal nok kende en smugle til poledit.exe ,policyes og Ntconfig.pol ).
Avatar billede burningice Nybegynder
15. februar 2001 - 15:35 #4
hmmmmmm.... er de tre ting ikke det samme ;)

well, nu er det bare sådan at admins må alt, kan alt og gør alt. Sådan er det, og det betyder samtidig at policies præller af på admins som vand på en and :(
Avatar billede ret Nybegynder
16. februar 2001 - 11:46 #5
cyberfessor > Du har delvis ret, Det er jo heller ikke muligt at holde hakker ude af Pentagon selv om de forsøger på det. Når det er sagt, så kan vi tag fat på policies igen.

Prøv at fjerne adgangen til kontrolpanelet og derefter adgangen til at kunne bruge Registry editerings tools for lokal administratoren. Det samme gør du for Default user. Husk at gøre det direkte i registrerings databasen.
Det betyder nu at lokal Administratoren og ny oprettet bruger ikke kan få benytte kontrol panelet eller kan benytte Registry editerings tools.

Der er flere muligheder for at ”Låse af” hvis man vil. Jeg er godt klar over at det er mega svært at lægge begrænsninger på en lokal administrator specielt hvis personen har stor viden om NT. Men hvis jeg kan læse imellem linerne er det ikke tilfældet for brugerne af de/den bærbare pc. Man kan så spørge sig selv om det virkeligt er nødvendigt at brugerne har administrative rettigheder til den lokale maskine.

Suldrup > Hvordan gik det var det til at finde ud af ?
Avatar billede suldrup Nybegynder
18. marts 2001 - 00:20 #6
Jeg har først nu opdaget at mit spørgsmål var besvaret, jeg ser på jeres forslag en af dagene
Avatar billede suldrup Nybegynder
26. april 2001 - 08:54 #7
Undskyld den sene kommantar. Første kommentar til RET. Tak for dit svar, jeg var godt klar over at alle ikoner i kontrolpanelet har filtypen *.cpl, men af en eller anden grund er \"devices\" ikke i blandt disse filer. Jeg har søgt alle cpl-filer frem og har startet dem alle en efter en og har ikke fundet \"devices\".
Avatar billede suldrup Nybegynder
26. april 2001 - 08:58 #8
Hmmm, anden kommentar er sørme også til RET. Jeg kunne selvfølgelig godt lukke for al adgang til kontrolpanelet, men jeg synes nu nok at den er lidt for hård.
Avatar billede kjeldkjaer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:14 #9
Du skal definere hvad brugeren må se ved hjælp af POLEDIT
Avatar billede suldrup Nybegynder
15. august 2001 - 10:27 #10
Poledit er for begrænset
Avatar billede suldrup Nybegynder
09. september 2002 - 13:32 #11
Jeg lukker sagen