Avatar billede torktex Nybegynder
17. maj 2004 - 16:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Slette filer der angiveligt bruges af et andet program

Hej

Jeg har en mappe med nogle *.avi filer i, men nu vil gerne slette/flytte dem, men kan ingen af delene da xp kommer med boxen , hvor der står at filen bruges af en anden person/program osv.... Men altså de bliver ikke brugt af hvrken en anden person eller program, så hvad gør man ? har prøvet fra dos uden held !
Avatar billede 3bmmorten Nybegynder
17. maj 2004 - 17:02 #1
Noget er galt.
Oplagte muligheder at prøve:
-Genstarte computeren.
-Ctrl + alt + del og gå ind i processoren og kig efter programmer der kører. F.eks.  Media player
-Skriv msconfig i kør og gå ind i fanebladet start og se om der er programmer der starter, som ikke burde starte.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. maj 2004 - 17:08 #2
ellers lav en ny mappe, og lig hele molivitten ned i den og flyt..?
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. maj 2004 - 17:53 #3
Ellers - Close all open apps. Open a command prompt and navigate to the directory with the offending files. Then open the Task Manager and click on the Processes tab. select "Explorer.Exe" under Image Name. Click "End Process".

Now you will only have the command prompt and the task manager. In the Command Prompt, DEL the offending files (DEL *.mpg, DEL mus*.avi, DEL test.wmv, etc.)

The files should now delete without a problem. Now go back to the task manager and click on the Applications tab. Click the "New Task..." button. in the dialog, type Explorer.Exe and click OK.

Den nemmere:http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. maj 2004 - 17:55 #4
google: windows xp avi fix

Mange har haft dette problem :)
Avatar billede torktex Nybegynder
17. maj 2004 - 18:11 #5
Tja jeg kunne jo vælge at læse Magictouch's forklaring på engelsk, men hvorfor gøre det når hans glimrende link til DrDelete virker perfekt!!!!!!, men ja jeg troede ikke det kun var ved Avi (divx) filer at problemmet opstod, men det er det åbenbart ... hvis der skulle komme andre ind på dette spørgsmål fandt jeg vha. Squashguys lille tip denne side http://www.videohelp.com/forum/userguides/100406.php, så er problemmet helt væk....

Takker
Avatar billede torktex Nybegynder
17. maj 2004 - 18:18 #6
for helvede... har jeg givet mig selv point!!!! gå lige ind på et nyt sp. Magictouch .......avi fix, hvis du vil ha de 60 point!!!!!
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2004 - 18:53 #7
eller den lette:  lav et tomt tekst-dokument og gem det i samme mappe som "den uslettelige fil". Marker så begge (eller flere) og tryk Delete.