Avatar billede granat_anden Nybegynder
16. maj 2004 - 10:49 Der er 2 løsninger

WAP og billeder

Hej...

Jeg er lige begryndt at rode lidt med WAP. Har ikke noget datakabel til min telefon, så jeg tænkte, at jeg ville overføre billeder via min egen wap side. Det går også ganske fint, men når jeg konverterer eks. jpg billeder til wbmp, bliver det kun i to-farvet sort/hvid. Er det ikke muligt at bruge farvebilleder i forbindelse med WAP sider (evt. hvilket format?)?
Avatar billede razor Nybegynder
16. maj 2004 - 12:17 #1
Så vidt jeg lige kan læse ud fra WBMP-specifikationen[1], er der kun allokeret en bit til farvevalg. Det giver selvsagt kun to farver at vælge imellem.

[1] http://www.wapforum.org/what/technical/SPEC-WAESpec-19990524.pdf
Avatar billede janegil Nybegynder
17. maj 2004 - 10:40 #2
WBMP er det eneste du kan være sikker på at vises. De fleste nyere telefoner ser ut til å vise JPEG, men så skal du enten akseptere at bildet slett ikke vises i alle telefoner, eller få serveren din til å velge bildeformat på grunnlag av hvilken telefon som viser siden.

Og det er riktignok bare to farver i WBMP: svart og hvitt.