Avatar billede youza Nybegynder
16. maj 2004 - 08:19 Der er 9 kommentarer

datacentre i Nordjylland?

Hey,
Jeg har indtil nu kun haft servere i USA - men kunne faktisk godt tænke mig at have en lokal server som man kan makke lidt med :)
Og da jeg bor i Aalborg ville det være bedst hvis det var her i nærheden?
Er der nogen af jer der kender et datacenter hvor man kan colo til en rimelig pris?

tak for hjælpen :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2004 - 10:32 #1
Hvad er rimelig pris og snakker vi Unit server?
Avatar billede youza Nybegynder
16. maj 2004 - 12:08 #2
jeps, det er 1-2U servere, og prisen skulle være på markedsniveau, som f.eks.
http://serverhosting.dk/index.php
http://www.rackserverz.biz/Dedicated.asp
osv...
Det er dog vigtigere med en lav trafik pris end en lav mdr retainer...

Spørgsmålet er dog mest om der overhovedet er nogle datacentre her i Aalborg?
Jeg kender EGdatainform/EDBgruppen i Hjørring...og de er faktisk ikke så dyre, men kender i andre?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. maj 2004 - 12:20 #3
Kender ikke nogen datacentre i Aalborg, men har du brug for fysisk adgang til din server?
Flere steder er der et gebyr når man skal have adgang til sin server, og hvis det ikke lige er hardware opgradering, så kan det normalt ordnes remote.
Avatar billede youza Nybegynder
16. maj 2004 - 12:25 #4
jeps, det er jo netop det...den fysiske adgang er et must.
Ellers ville mine servere i US være helt ok.
Men ja - det tyder på at det bliver lidt vanskeligt i Aalborg.

Hvem i DK har den billigste pris pr gb?
Og hvem har per mbit?
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2004 - 13:00 #5
Snakker vi kun nationalt trafik? Og hvad har du brug for. Jo mere vi ved jo nemmere kan vi hjælpe.

Dog vil du altid skulle betale en del mere hvis du skal havde adgang til "24 timers adgang til et hostingcenter" - ellers er der mange gode hostere hvor du kan komme efter aftale.
Avatar billede youza Nybegynder
16. maj 2004 - 13:57 #6
nej, både international og national trafik.

Mine servere i US er alle unmetered 10mbit, men jeg tror det ville være for dyrt i DK. Det kunne dog være sjovt at høre prisniveauet.

Jeg forstiller mig at min. ville være 500gb trafik pr server.
Hvis ikke at datacentret er i aalborg er det ligegyldigt om jeg har 24/7 adgang.
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2004 - 17:05 #7
Hvis du regner med at 90% er nationalt og 10% er internationalt, så vil jeg skyde på ca 1700 kr pr. server ex. moms inkl. trafik/serverhosting m.v. Hvor serverne bliver tilkoblet en linie mellem 34-155Mbit.
Avatar billede youza Nybegynder
16. maj 2004 - 17:48 #8
takker - jeg tror at mixet er 50/50 på nationalt/internationalt
Var det for en 500gb traffik eller 10mbit?
Hvor kunne jeg få det henne?

:)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2004 - 17:55 #9
Du skal nok en pæn tand højere op hvis du vil havde egen 10Mbit, det er kun i USA de kan tilbyde dette, hvis det så kan overholde det.. :D

Hvis det er mix 50/50, så bliver prisen hurtig noget mere, så skal du nok op omkring de 3500 kr pr. server. Internationalt trafik er ikke så billigt i DK :)