Avatar billede dudesicko Novice
16. maj 2004 - 00:41 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Tele2, nu har jeg problemer igen

Af og til har jeg problemer, det er somom jeg sider ved et modem hvor 100 andre forsøger at DL på samme tid, det går så langsomt at det er helt ufatteligt.

Og ikke nok med det, jeg kan sku heller ikke se ret mange sider, ja eksperten kan jeg komme ind på, men såsom www.diabloii.net og andre udenlandske de dur ikke.

Er der andre der har det problem, eller er det kun mig?

Det her sker ALTID når kundeservice har lukket, og ringer man til dem i morgen kan de jo ikke se nogen fejl, det er det samme altid :(
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
16. maj 2004 - 00:44 #1
Tror det er det samme problem du har som os her: http://exp.dk/spm/498797
Avatar billede dudesicko Novice
16. maj 2004 - 00:47 #2
Ok, men det er bare 3-4 gang indenfor kortere tid det sker, såmange problemer kan de da vel helle rikke ha :D Men så igen det er to Tele2 :(

Men rart at vide det ikke er ens egen systemder er noget galt med.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
16. maj 2004 - 00:50 #3
De problemer, der er nu, tror jeg, er TDC's skyld. Tele2 lejer kobber hos TDC, og TDC har også problemer lige nu, så vudt jeg ved...
Jeg har også selv tele2, og jeg har kun haft problemer med dem en enkelt gang for nogle måneder siden, hvor det var en server hos TDC, der var brudt sammen.
Avatar billede razor Nybegynder
16. maj 2004 - 00:53 #4
Tele2 har store problemer med deres internationale routing i øjeblikket. Så du er ikke den eneste :-)
Avatar billede dudesicko Novice
16. maj 2004 - 00:56 #5
Ok, så er det vel igang må man gå ud fra, eller sover de nu :D
Avatar billede razor Nybegynder
16. maj 2004 - 01:00 #6
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
16. maj 2004 - 01:01 #7
Tjah...de er godt nok ikke særligt meddelsomme...
Avatar billede nallanoid Nybegynder
17. maj 2004 - 12:29 #8
De er da OK meddelsomme.

Der står hvad problemet er,

"dårlig eller ingen tilgængelighed til udenlandske adresser. Det skyldes en fejl i Tele2's udenlandsforbindelse."

Det er vel ikke så svært at læse.
Avatar billede razersedge Nybegynder
06. juni 2004 - 18:17 #9
Jeg har lige fået Tele2 og jeg har akkurart samme problemer som i snakker om her, nu er  dette spørgsmål jo ved at være en 14 dage gammelt, har i stadig de samme probemer? Det kan da ikke passe at de fleste udenlandsforbindelser har været utilgængelige i 14 dage?

Jeg kan ikke se Tele2's driftstatus, så kan ikke se eventuelle nyheder om problemet,
Avatar billede nallanoid Nybegynder
08. juni 2004 - 13:20 #10
Hvis man kigger på datoen af det indlæg der henvises til på driftstatus, kan man se at det er fra den 15/5 og dette gælder ikke længere.

Problemerne fra den 15/5 skulle være løst.

Hvis man har problemer med udlandske hjemmesider, kan man forsøge at sætte proxyserver op. Dette hjælper ofte på problemerne.

Godt nok kører Tele2 på TDC's kobber, men de benytter Uni2's linier til udlandet, så TDC burde ikke være indblandet i dette problem.
Avatar billede hobz Nybegynder
01. juli 2004 - 18:17 #11
Problemet er Telia's routing. Tele2 har forhandlet end bedre routing igennem, der skulle være en midlertidig løsning på problemet. Dvs. battle.net ping-tider burde være faldet til omkring 80ms, hvor de i gamle dage lå omkring 200-300ms.
Avatar billede h420c Nybegynder
18. september 2004 - 16:36 #12
har en tele 2 1mbit/256k forbindelse siden december 2003 og har ingen probelemer haft.. speeden kører fint på 150kb/s (skal en 1mbit ikke køre 100kb/s ?) altid og har ingen problemer med udenlandske sider? har ping på 20-50ms i Cod , Cs og Moh ...  måske har jeg bare været heldig ?