Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 18:17 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Internet problemer

Hej Eksperter!

Er der nogen af jer der ved noget om der skulle være sket et brist på "linien", ud til den store verden.

Problemet er at jeg stort seet ikke kan få kontakt med en eneste hjemmeside der ikke ender med *.dk.
Kan heller ikke læse min mail, og kan ikke logge på MSN messenger.
Men værst af alt kan heller ikke komme i kontakt med battelnet...!
Min ISP er get2net.

Andre der har samme problemer
Avatar billede xirox Nybegynder
15. maj 2004 - 18:21 #1
Ey der, jeg har samme problem.

Min msn og icq er nede, min mail virker dog endnu.
Og største delen af danske sider virker ikke hos mig.
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 18:23 #2
bruger du også Get2net
Avatar billede xirox Nybegynder
15. maj 2004 - 18:25 #3
ja vil jeg tro TELE2ADSL er vel det gamle Get2Net
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 18:26 #4
Har dog fundet et par enkelte udenlanske sider der er hu igennem til, men 10-15% af danske sider virker heller ikke her
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 18:27 #5
Ja Tele2Adsl er det samme som get2net, ihertfald fra samme firma.
Avatar billede xirox Nybegynder
15. maj 2004 - 18:29 #6
WEll så er der vel fejl der inde fra ...
Avatar billede xirox Nybegynder
15. maj 2004 - 18:34 #7
Jeg har undersøgt det, det står her.

Der er forøjeblikket nedsat tilgængelighed til Uni2 og Tele2's navneservere. Fejlretnig er påbegyndt
Forventet varighed 15/5 17:15 - ??
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. maj 2004 - 18:35 #8
Jeg har samme problem. Tele2 er i gang med at fejlrette deres DNS.
http://driftstatus.tele2adsl.dk/
Avatar billede xirox Nybegynder
15. maj 2004 - 18:36 #9
Svar
Avatar billede xirox Nybegynder
15. maj 2004 - 18:36 #10
jeps lige presis
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 19:00 #11
Ja og fedt...? Hvad sker der med det firma, de kunne ikke havde fundet et mere ubelejligt tidspunkt.

Kunne de ikke lave sådan noget om i morgentimerne, eller bare i hverdagene..
Avatar billede xirox Nybegynder
15. maj 2004 - 19:01 #12
hehe ;) så er der andre der ville blive sure
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 19:06 #13
Men helt ærligt.! Lørdag aften.? Det vil vel svarer til at TV2, sendte bamses billedbog i stedet for nyhederne...
Jeg regnede sku da med, at de planlagde deres opdateringer efter hvornår der var mindst traffik.
Avatar billede xirox Nybegynder
15. maj 2004 - 19:07 #14
hehe tja. er os lidt irreteret over det.
Kan faktisk ikke programmere en skid rigtigt lige nu pga det!
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 19:08 #15
Og 17.15 - ?, Det kan man sku da ikke bruge til noget.! Jeg vil gerne sælge dig en cykkel den koster 500+ kr.
Avatar billede grantra Nybegynder
15. maj 2004 - 20:11 #16
nogen ide om hvornår de kan få snøvlet sig færdige?
jeg kan ik komme på steam eller msn og det er ved at gå mig lidt på må jeg indrømme .. :S
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 21:25 #17
De har meldt den færdig(21.15). Men virker stadig ikke her
Avatar billede grantra Nybegynder
15. maj 2004 - 21:41 #18
Heller ikke her ...
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 21:46 #19
Godt nok er TDC noget dyrer end alle andre ISP'er men de er fandme også gode, de ville aldrig lavet det pis som get2net nu har gang i.
Savner fandme den service man havde som TDC kunde, kunne sku godt finde på at skifte tilbage og så betale det ekstra.
Get2net sucks.....!
Avatar billede grantra Nybegynder
15. maj 2004 - 22:06 #20
puha det her pis kan sq gøre mig hidsig ...
Avatar billede bedsize Novice
15. maj 2004 - 22:29 #21
ARRRighhhh...!
Avatar billede razersedge Nybegynder
06. juni 2004 - 18:26 #22
Hmm... har i stadig væk samme problem? Jeg har lige fået Tele2ADSL og jeg har sgu samme problem, men nu er det sguda ved at være 3 uger siden!?
Avatar billede bedsize Novice
07. juni 2004 - 16:47 #23
nej! det var rettet dagen efter.!
Synes dog stadig der er nogle enkelte sider, jeg ikke har tilgang til. Men de er måske bare nedlagte..?
Avatar billede razersedge Nybegynder
08. juni 2004 - 10:38 #24
Jeg har akkurart samme problem i øjeblikket, sider som Imdb.com, Sony.com, USAToday.com og Broeng-sommerhus.dk  er ikke tilgængelige. Meget stor del af udenlandske sider, og en del danske.
Har taget kontakt med Tele2s support afdeling, de kunne ikke umidelbart hjælpe mig, men gav mig ret i at der måtte være et problem(!). Jeg skal nu lave tracerts på en del af de sider jeg ikke kan komme ind på og sende resultatet samt problemet til Tele2.

Problemet gik altså bare i orden af sig selv hos jer?
Avatar billede bedsize Novice
08. juni 2004 - 11:41 #25
nej som sagt så havde tele2 problemer med én af deres led ud til omverdenen, og stort set alle udenlandske sider virkede ikke i et lille døgns tid, det blev så udbedret, men synes stadig en del udenlandske sider ikke virker.
Flot af tele2, at lægge arbejdet over på dig.! får du så gratis internet de næste par måneder..?

Men nu mens du er i gang så medtag lige:
www.blizzard.com
www.battle.net
Avatar billede bedsize Novice
08. juni 2004 - 21:07 #26
Sjovt nok! Så virker de sider du henviser til fint her hos mig.
Avatar billede razersedge Nybegynder
08. juni 2004 - 23:48 #27
De to sider du henviser til der virker fint for mig lige pt. Men det er sjovt nok forskelligt hvilke sider jeg har problemer med, men der er altid problemer med en del sider. Ved en vilkårlig google-søgning kan jeg ikke få kontakt med ca halvdelen.

Nej - får ikke gratis internet de næste par måneder.. :P

Nogen idéer?
Avatar billede bedsize Novice
09. juni 2004 - 08:56 #28
Ingen idé.?
Men for mig er det altid de samme sider der ikke virker.
Prøvede at lave dit google trick!, og nåede frem til at 2 ud af 10 ikke virkede. (store sider som Id software, gnu.org)

Håber tele2 er klar over problemet er så omfattende.?
Avatar billede razersedge Nybegynder
09. juni 2004 - 09:50 #29
Det tvivler jeg meget på de er, nu skal jeg lige have lavet de tracerts så skriver jeg ind til dem. ID software og Gnu.org virker fint for mig lige i øjeblikket, men kunne i går ikke komme ind på msdn.microsoft.com, hvilken jo heller ikke er en helt lille side.

----

Hmm.. så røg mit internet vist helt, kan ikke få forbindelse når jeg prøver at indsende denne post.