Avatar billede ducks Nybegynder
15. maj 2004 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Bruge Words ordbog

Kan man eksportere Words indbyggede ordbog, eller bruge den hvis den er installeret på serveren eller klienten?
Avatar billede azzodiac Nybegynder
15. maj 2004 - 15:00 #1
Interessant spørgsmål. Jeg er med på en lytter. :)
Avatar billede tubber Juniormester
15. maj 2004 - 15:05 #2
Jeg er også lige med på en lytter, men hvorfor ikke, det er jo ikke en ordbog der kun  er i word, det er en officekomponent.

Ligger den som en dll så skulle jeg da mene man kan, men som sagt lytter lige med for vil da gerne vide mere om det.
Avatar billede azzodiac Nybegynder
15. maj 2004 - 15:15 #3
Jepsen, fordi hvis DLL'en eksponeres som et COM objekt, må man kunne instansiere det fra ASP.
Nogen som har erfaring med det?
Avatar billede etlekana Nybegynder
15. maj 2004 - 15:21 #4
Jeg vil tro at i muligvis kan bruge dette til noget. Ved dog ikke om det er muligt at lave det i alm asp, eller om i skal have gang i noget ASP .NET eller om det over hovedet er muligt at bruge det.

Men sys da at i skal have lov til at prøve :)

http://www.codeproject.com/com/dictionary_automation.asp

Mvh Etle
Avatar billede azzodiac Nybegynder
15. maj 2004 - 15:37 #5
Jo, det kunne vel godt bruges. Hvis Office komponenterne er installeret på serveren, kan du bruge Word.Application objektet fra ASP.NET.
Avatar billede etlekana Nybegynder
15. maj 2004 - 15:54 #6
Hvad med evt at bruge en anden komponent? Ved ikke :D

http://www.xde.net/kb/spell-checker/Object.htm
Avatar billede ducks Nybegynder
15. maj 2004 - 15:59 #7
Hvor finder du kompontet?
Avatar billede etlekana Nybegynder
15. maj 2004 - 19:13 #8