Avatar billede soylant Nybegynder
09. maj 2004 - 16:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er mit bundkort stået af?

Hej

Jeg har et Chaintech bundkort, hvor jeg fornylig skulle ha et nyt grafikkort i Radeon 9000, da jeg har monteret bundkortet og sætter alle stikkene i igen og tilsidst sætter strømstikket begynder det at ryge fra strømforsyningen, jeg havde ikke tændt computeren endnu kun sat stikket i, jeg tror nu ikke det har noget med at jeg har skiftet grafikkort at det skete, for den havde lydt lidt sjovt i et stykke tid, så jeg tror bare det var et tilfælde.
Jeg har købt en ny strømforsyning og sat den i, men nu kan jeg ikke få billed på min, jeg har prøvet flere forskellige strømforsyninger, flere forskellige grafikkort både PCI og AGP men uden held, jeg har også prøvet at clear cemos og prøvet med at andre kable og prøvet med kun at sætte få ting til afgangen, for at se om der skulle være en fejl på noget hardware, men jeg kan bare ikke få billed på, det hele starter op, både CDROM drev og hardisken spinder også op, men der mangler bare det lille bip den plejer at komme med og billedet, der er bare sort skærm snøft snøft.
tror i bundkortet er stået af??
eller er der andre ting jeg kan prøve??
Avatar billede mac4me Nybegynder
09. maj 2004 - 16:53 #1
Måske et dumt spørgsmål, men i og med at du har haft strømstik ude, er du så sikker på, at der er strøm til skærmen. ?
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2004 - 16:55 #2
Har du tjekket om der er nogen jumpers der skal stilles på? hvis ikke, kunne det godt tyde på at dit bundkort har taget skade.
Hvis du har mulighed for at sætte dit grafikkort i en anden pc, kan du konstatere om det er grafikkortet det er galt med.
Avatar billede soylant Nybegynder
09. maj 2004 - 17:25 #3
stømstikket til skærmen fejler ikke noget, det er nemlig skærmen fra min server jeg prøvede med og den virker fint på den, alle de grafikkort jeg har prøvet er testet i a´ndre computere også og det virker bare, men det er nok stået af
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2004 - 17:32 #4
det kunne desværre godt tyde på det.
Avatar billede soylant Nybegynder
10. november 2004 - 16:15 #5
lukker, fejlen var en printbane der var ridset i stykker
Avatar billede nopsen Ekspert
10. november 2004 - 17:42 #6
så var mit svar jo korrekt, men kan se at det er for sent at lægge et svar da du har taget pointsene selv.