Avatar billede gyldmark Nybegynder
08. maj 2004 - 21:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PHP-script sortering m.v. giver 'Internal Server Error'

Hej!

Jeg har installeret et PHP-script (MySQL baseret), der kan holde styr på dvd-titler. Problemet er bare, at det ikke kan sortere på de enkelte kolonner. Den kan heller ikke vise andet end side 1, ved afgræsning af listen. Så kommer: "Internal Server Error..." osv. Prøv evt. selv på URL: http://www.danskedvd.dk/dvd

Jeg har også prøvet, at installere scriptet, UDEN egne korrektioner. fra: http://ugo.scarlata.it/?pid=phpdvd
Her kan I også se kildefilerne i PHP.

Kan jeg selv afhjælpe problemet, eller er det min udbyder, der har et problem?

Jeg er meget ny i PHP, så jeg kunne desværre ikke lave mit eget script.
Avatar billede sqren Nybegynder
08. maj 2004 - 21:09 #1
Du kan omdøbe mappen "DVD" til php-bin
og filen "index.php" til php.cgi
Avatar billede gyldmark Nybegynder
08. maj 2004 - 21:20 #2
Øv - ellers et godt bud.
Men så får jeg 'Internal Server Error', direkte ved kald til:
http://www.danskedvd.dk/php-bin/php.cgi og
http://www.danskedvd.dk/php-bin/ gav 'Forbidden'
Avatar billede sqren Nybegynder
08. maj 2004 - 21:25 #3
Jeg bliver sikkert smadret hvis der kommer andre eksperter forbi dette spørgsmål, da det måske ikke var så godt et svar alligevel... Kender ikke cgi så godt... Sorry!
Nå... Omdøb det tilbage til "dvd" og "index.php" og så er du vel nødt til at ændre nogle links i index.php-filen.

Du skal i index.php filen ændre "php-bin" til "dvd"
og "php.cgi" til "index.php"

Prøv det!
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2004 - 21:32 #4
I dit php script bugger du den sql kommando der hentes data med. Jeg vil tippe det er det område i koden der laver fejl, så det ville nok hjælpe hvis du viser os den kode der genererer sql kommandoen.

Du må også meget gerne fortælle hvile datatyper der anvendes i de forskellige kolonner i SQL tabellen. En kopi af den CREATE TABLE kommando du brugte til at oprette tabellen vil være ideelt.

mvh JakobA
Avatar billede gyldmark Nybegynder
08. maj 2004 - 21:36 #5
"php-bin" og "php.cgi" findes ikke i index.php, eller i de få andre php-filer her.
Umiddelbart tror jeg selv, at min udbyder skal understøtte php.cgi - eller måske kan jeg selv installere det. Men jeg er heller ikke CGI-ekspert :-(
Avatar billede gyldmark Nybegynder
08. maj 2004 - 21:48 #6
Til JakobA:

Okay - her er txt-filkopier, af de efterspurgte (jeg ved ikke, hvor jeg kigge):
http://www.danskedvd.dk/dvd/index.txt - kildekode til index.php
http://www.danskedvd.dk/dvd/table.txt - oprettet tabel i MySQL via phpMyAdmin, uden fejl.
http://www.danskedvd.dk/dvd/config.txt - configurationsfil, med variabler.
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2004 - 23:19 #7
ini_set( "register_globals", "1" );  // prøv at indsætte denne linie foran if-sætningen herunder

// nedenstående if sætning anvendes til at hente url-parametrene ind i
// scriptet hvis register globals ikke er sat til '1'
if(!ini_get('register_globals')){
    $__am = array('COOKIE','POST','GET');
    while(list(,$__m) = each($__am)){
        $__ah = &${"HTTP_".$__m."_VARS"};    // Kik på '&' tegnet.
                      // ^ I den position burde det være en ulovlig operator
                      // ^ hvad betyder det?
        if(!is_array($__ah)) continue;
        while(list($__n, $__v) = each ($__ah)) $$__n = $__v;
    }

mvh JakobA
Avatar billede rednex Nybegynder
09. maj 2004 - 00:15 #8
Det ser ud til at dit problem grunder i at din udbyder kører PHP som CGI istedet for som et Apache module. Du kan prøve at erstatte alle $SCRIPT_NAME med $PHP_SELF eller $_SERVER[PHP_SELF] og se om det hjælper.
Avatar billede gyldmark Nybegynder
09. maj 2004 - 00:34 #9
Så lykkedes det. Tak til ALLE 3, for jeres gode bud og interesse.
rednex havde løsningen ($SCRIPT_NAME skulle ændres til $PHP_SELF),
Så hvis du indtaster et svar, har jeg points klar.
Avatar billede rednex Nybegynder
09. maj 2004 - 00:36 #10
Det er en aftale ;o)