Avatar billede trakavolvien Nybegynder
08. maj 2004 - 18:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brugerrettigheder i Windows XP

Hej Eksperter.
Da det her er lidt udenfor mit område, så vil jeg blive glad hvis i kunne hjælpe mig lidt.

Jeg skal snart til at installere Windows XP på min mors Computer, som er brugt af min far, brødre osv.

Mine brødre har tendens til at gå ind på utugtige sider, hente en masse programmer hvor spyware er inkluderet osv osv...

Jeg leder derfor efter en løsning der gør det muligt at oprette en privat mappe til hver person, som ingen anden kan komme ind i, med undtagelse af administratoren, en løsning så bestemte profiler ikke har lov til at eksekvere .exe filer mm efter tilpasning, samt et filter til internettet, som skal virker efter den konfiguration til den bestemte profil...

Jeg er åben for forslag, og hvis i kan klare det, må det meget gerne være freeware det hele :)
Avatar billede espersen Novice
08. maj 2004 - 19:56 #1
hvis du opretter de forskellige som "brugere" - og dig selv som Administrator m/password, så kan de IKKE installere programmer! (det er indbygget i XP)
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
08. maj 2004 - 20:27 #2
Men hvad så med adgang til de personlige mapper, og internet filter?
Avatar billede espersen Novice
08. maj 2004 - 21:11 #3
De får også hver deres mappe - men adgang til andres mapper er ikke begrænset - men det kan fixes.

Jeg ville minimum installere Programmet SpyBot + IE SpyAd, som begge skal være  aktiveret under hver bruger. Se også : www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede espersen Novice
08. maj 2004 - 21:13 #4
logon kan så ske ved hjælp af klik på brygernavn + opgivelse af password - så har de også hver deres skrivebord med baggrund, foretukne osv.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
21. november 2004 - 14:05 #5
Fandt selv en løsning, en forældre ting til internettet.