Avatar billede kometen79 Nybegynder
08. maj 2004 - 00:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Firewall Cybercity Hvilken IP

Jeg kan ikke få firewallen væk fra cybercity. Mit system er således at forbindelsen går gennem et access point (Asus).

Hvilken IP skal jeg skrive inde under NAT instillingerne:

Min router har denne LAN ip: 192.168.1.1 & denne WAN IP: 192.168.44.4 men lige meget hvilken jeg skriver forsætter den med at være firewalled.

Jeg synes næsten jeg har prøvet alt men den held. Hvad skal jeg gøre? Jeg har sørget for at der ikke er sat firewall til i routeren.

Jeg har prøvet med: 10.0.0.1
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. maj 2004 - 00:37 #1
Hvis dit acces point kører DHCP og NAT, så ville jeg starte med at give din klient en fast IP adresse og slå DHCP fra på accespointet.

Herefter sørger du for, at alle indgående forbindelser, bliver forwardet til din klients IP nummer.

Når du kører NAT, kan der pr. def. ikke modtages connections, før der er sat port forwardings op...
Avatar billede kometen79 Nybegynder
08. maj 2004 - 00:51 #2
vil det stadig fungere med en fast ip? og hvad skal det være? jeg har ikke ret meget forstand på det :-)
Avatar billede webvizion Nybegynder
16. maj 2004 - 12:17 #3
Prø at sætte din IP til 10.0.0.2 og genstart din router. Så virkede det i hvert tilfælde her.