Avatar billede ltoft Nybegynder
03. maj 2004 - 12:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lopslag, flere værdi

Jeg har i et regneark et Lopslag funktion, men der er flere værdier som passer på den.
Problemet er at den kun tager den første værdi.
Kan det ikke laves sådan at den tager alle værdierne og ligger dem sammen?
Avatar billede tobler Nybegynder
03. maj 2004 - 12:30 #1
Prøv med denne: =SUM((A2:A10="A")*(B2:B10="B")*C2:C10) indtastes med Ctrl+Shift+Enter.
Avatar billede ltoft Nybegynder
03. maj 2004 - 12:37 #2
Det virker fint nok, men løser desværre bare ikke mit problem!

Jeg skal måske lige foklare det lidt bedre

A | 1
A | 4
D | 5
B | 4
C | 2
A | 5

Meningen er at den skal tage alle de rækker med A og ligge dem sammen, dvs. = 10
Avatar billede tobler Nybegynder
03. maj 2004 - 12:40 #3
Så kan du nøjes med denne: =SUMIF(A2:A10;"A";C2:C10).

Jeg troede du havde forskellige værdier i flere kolloner.
Avatar billede ltoft Nybegynder
03. maj 2004 - 12:44 #4
Alletiders nu virker det. Skulle bare lige skrive den om til SUM.HVIS :-)
Avatar billede tobler Nybegynder
03. maj 2004 - 12:59 #5
Tak for points.

Har arbejdet med den engelske Excel i en del år, og falder blandt andet i vandet, når jeg skal fordanske formlerne, især disse sum.hvis'er etc., hvor jeg glemmer punktummet. ;-(
Avatar billede ltoft Nybegynder
03. maj 2004 - 14:44 #6
Hej igen!

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Kan man kombinere de to formler?
Jeg har prøvet mig lidt frem, men kan ikke komme frem til noget brugbart.
Avatar billede tobler Nybegynder
03. maj 2004 - 14:59 #7
Den første formel, spørger om indholdet i Kollonne A er lig med "A" og om indholdet i kollonne B er lig med "B".

Af dit eksempel, forstod jeg at du kun skulle spørge på kollonne A, så hvis du fjerner: *(B2:B10="B") fra det første eksempel, skulle du ende op med samme resultat. Husk at taste Ctrl+Shift+Enter.