Avatar billede wiber Nybegynder
29. april 2004 - 23:14 Der er 12 kommentarer

Boot CD-Rom til XP der kan handle NTFS

Jeg har en bærbar uden diskdrev, og skal bruge en opstarts CD der så jeg kan slette en fil fra roden som Windows bruger. Har i forvejen boot disketter både for dos og Win98 men disse kan jo ikke læse NTFS. Håber der et kvikt hoved der ved hvordan man laver en sådan autorun boot CD.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. april 2004 - 23:16 #1
Avatar billede wiber Nybegynder
29. april 2004 - 23:39 #2
Til rkhdk Har før set på siden hvor der ligger en masse spændende ting. Men ud over en længere beskrivelse (meget lang)af hvordan det gøres kan jeg ikke finde noget brugbart. Bliver på et tidspunkt linket til Microsofts download side men det var til maskiner uden CD drev.
Avatar billede mindless Nybegynder
30. april 2004 - 01:05 #3
Kan du ikke bare boote på din XP CD og så vælge repair og recovery console?
Se evt. her: http://www.wown.com/j_helmig/wxprcons.htm
Avatar billede -cls- Nybegynder
30. april 2004 - 01:31 #4
Har du erfaringer med Linux, kan du hente Knoppix ( http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html ) og brænde den på en CD. Når du booter på CD'en, vil Knoppix starte op med GUI og det hele. Knoppix kan mounte NTFS partitions og læse/skrive på dem - uanset diverse brugerrettigheder osv. Du skal bare huske at mounte dem med skriveadgang, da Knoppix af sikkerhedshensyn som udgangspunkt kun giver læseadgang.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
30. april 2004 - 06:07 #5
Hvad men pebuilder ? Med med kan du lave en Boot CD hvorfra XP kan køre fra CD-en i mini udgave. Det virker bedst med en engelsk udgave af XP, men kan også bruges med en dansk. Du finder Pebuilder her, og div. vejledninger til hvordan den sættes op .
http://www.nu2.nu/pebuilder/
Avatar billede serverservice Praktikant
03. maj 2004 - 14:46 #6
Hvis du booter på din ultimatebootcd og vælger Ntfs tools - active Ntfs reader for dos (freeware) så skulle det være muligt?
Avatar billede wiber Nybegynder
08. maj 2004 - 21:00 #7
Det kan godt være at n ogle af de forslag i er kommet med kan bruges, med så der det for langhåret til jeg kan finde ud af det.............desværre
Avatar billede serverservice Praktikant
08. maj 2004 - 22:43 #8
Så ved jeg ikke rigtig hvad vi skal gøre?
Avatar billede quiw Nybegynder
25. maj 2004 - 13:23 #9
Har nøjagtigt samme problem på min labtop....
- Mit problem er bare at den ikke finder min windoze cd...
Xp pro dansk... Men det skal jo startes op på disketter ellers godtager den ikke cd´en... Kan man brænde en som kan ? (Det er til eget forbrug og når man har originalen er det jo lovligt)
Avatar billede quiw Nybegynder
25. maj 2004 - 13:24 #10
By The way - Mener systemet er fat32 da der lå 98 på før... Men ska ha xp ind.. (Og ja den kan trække det) Kan det konverteres ?

- Sorry at jeg udnytter chancen i dit indlæg til at få mit eget til at virke :P:P
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 13:34 #11
->quiw se under convert...eller opret spm.
->Wiber så vil jeg da anbefale dig at boote på din xp cdrom - vælg recovery console. så kommer du ud i en kommandoprompt hvor du først vælger din partition systemet er på og logger ind som administrator. Derefter burde du kunne slette filen - nærmest som i dos. men du får en helt liste af kommandoer ved at skrive /hlp eller /?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2004 - 13:36 #12
Men mindles har lagt et dejligt link til hvordan du gør. start med at vælge DIR for at finde filnavnet - derefter DEL filnavn