Avatar billede futteline Nybegynder
12. februar 2001 - 15:36 Der er 11 kommentarer

thinkpad supivisor password

Hejsa jeg er en registret ibm ejer af en thinkpad 600x! vi købte 2 dengang for 2år siden c,a ! igennem et leasing firma! jeg hade nogen Med arbejder som lånte den ene skiftevis ! men da jeg nu har lukket mit firma! hade jeg 2 bærbare et var lidt overdriv men jeg hade betalt dem af! så jeg ville sælge den ene men!!!! jeg tjekket den selvføldig igennem og tog en bios update! på den men så skulle den have et supivisor passwoed! damm tænkte jeg jeg kørte ned til århus hos ibm men de sage det ville koste mig 8000kr for nyt bundkort! det skal dov sige at den er 19000kr værd idag som ny! mennn 8000kr er mange penge da jeg nok kun kan få 13000kr for den som brugt! er der nogen der kan hjælpe mig???!!!
jeg har spurgt mine gamle pilfinger medarbejder men det aner ikke hva jeg snakker om! gggrrrr.
fang mig e.v.t på icq 95554278
Avatar billede hojben Novice
12. februar 2001 - 15:42 #1
Så kom dog på icq *G*

Hvis der ikke er nogen som \"kender\" passwordet er du på herrens mark.... Der er ingen vej uden om... Det er een af de ting som IBM er gode til.. (at beskytte sine ting i hoved og r..)
Avatar billede seider Nybegynder
12. februar 2001 - 15:49 #2
Det lyder godt nok groft.

Her er hvad jeg vil gøre

Fjern baterier, strømforsyning også videre.
lyft klappen op, led efter et lille batteri, kaldet et backup batteri.

dette kortslutter du hårdt og brutalt i nogle få sekunder. så burde den fisk være grillet. Man har vel arbejdet med computere med beskytelse før.

Ellers tror jeg at de har misforstået dig hos IBM eller også har jeg misforstået dig, for de tror garanteret at du har stoppet den under bios updaten, hvilket er utroligt dumt, det koster nemlig en ny bios / bundkort.

/* seider */
Avatar billede makse Nybegynder
12. februar 2001 - 15:51 #3
Du kan hente hardware maintenance manualen her. ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/mobiles/09n8608.pdf

Der skulle stå hvordan man gør.
Avatar billede prodic Mester
12. februar 2001 - 15:52 #4
NOTE: The supervisor password and hard disk password cannot be replaced if they are forgotton. If the customer forgets the supervisor password, the system board must be replaced. If the customer forgets the hard disk password, the hard disk drive must be replaced.

Sakset fra et tidligere besvaret spørgsmål ang. supervisorpassword.

Så højben har ret...det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede hojben Novice
12. februar 2001 - 15:55 #5
IBM er lidt hårdere når det gælder sikkerhed på deres bærbare.. De har lavet det så fikst at man kan sætte kode på opstart, HardDisk og ultra password...
Avatar billede prodic Mester
12. februar 2001 - 16:06 #6
http://www.eksperten.dk/spm/17206 - herfra saksede jeg det. Det nævnte Link virker desværre ikke længere. Men det skulle undre mig meget hvis ikke processen er den samme - at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. februar 2001 - 16:08 #7
Prodic har det rigtige svar, IBM sikrer sig og deres kunder mod at disse \"små\" maskiner er stjælbare og blærbare af andre ennd ejeren. Det er det første man advares imod når man køber en ny maskine.
Avatar billede futteline Nybegynder
12. februar 2001 - 16:12 #8
der skete det at jeg nemt kunne bruge den selvom dette pasword var der men det måtte jo fjernes så jeg fjernet batteriet! \"bacup batteriet\" og wolla nu vil den have det supivisor password hele tiden!! d,v,s jeg ikke kan starte den op !
men jeg fik engang at vide at der var et batteri mere passer det?! et bios batteri af en art?!
og enu engang tusind tak for alle de gode hendvendelser! vliv enelig ved med det!
Avatar billede seider Nybegynder
12. februar 2001 - 16:13 #9
Hmm den der med harddisk passwordet, den vil jeg til enhver tage på mig som en udfordring, desuden vil jeg fandme godt se det system der ikke har en bagdør eller et smuthul.

jeg har endnu ikke mødt problemer med min bærbare IBM, men det kna jo være det kommer.

Jeg er vilig til at prøv, lykeds det koster det 2 flasker god rødvin !

/* seider */
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. februar 2001 - 16:30 #10
ja så bliver det da gjort en gang for alle, det vil sikkert glæde os alle
Avatar billede thomas_dk Praktikant
22. februar 2001 - 11:57 #11
Jeg bliver mistroisk over et sådant spørgsmål:
Er denne ThinkPad ikke stjålet ...!?