Avatar billede nlbgf Nybegynder
12. februar 2001 - 10:07 Der er 1 løsning

Problemer med ActiveX

Jeg har problemer med at få vist ActiveX komponenter på visse PC\'er på mine websider. Jeg benytter en DataTimePicker fra mscomct2.ocx. I min codebase henviser jeg til http://activex.microsoft.com/controls/vb6/mscomct2.cab#Version=6,0,88,4 hvilket er nyeste version. Jeg har på en PC prøvet med IE5, IE5.01 samt IE5.5, men ingen af dem vil vise komponenten. Alle PC\'er er med NT4.0 samt servicepack 4 eller 6. Der er ikke et rødt kryds som der normalt er, hvis komponenten ikke kan vises. Der er i stedet det lille ikon med de tre små farvede klatter - you know? Så det er altså ikke fordi komponenten ikke kan findes. Et par gange har IE også bedt om at genstarte computeren for at fuldende installationen af komponenten, men det har ikke hjulpet.

Så: Hvad søren sker der her??? Og endnu vigtigere: Hvad gør jeg for at få vist komponenterne???
Avatar billede nlbgf Nybegynder
02. marts 2001 - 14:36 #1
Hmm...