Avatar billede hrskitzo Nybegynder
27. april 2004 - 01:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til noget kemi NU

Hej Experter

Jeg er ikke så god til kemi, så er der nogle som kan hjælpe mig...

Spørgsmål 1)

Beregn stofmængden af tilsat NAOH

når man kun kender til at: Volumen af 0,02 M NaOH er 26 ml.

Hvordan går mand?

Spørgsmål 2)

Hvordan udregner man molarmassen?
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
27. april 2004 - 06:28 #1
du gad ikke give mig point sidst jeg svarede på dit spørgsmål, så regn ikke med at nogen gider hjælpe dig.
Avatar billede uja Nybegynder
27. april 2004 - 08:34 #2
Har da set han gav point til en der hjalp med noget matematik i går aftes, så prøver lige lykken.... :o)

Stofmængde (n) = volumen (v) * koncentrationen (c) = 0.026L * 0.02M = 0.00052mol

Står der hvordan udregner man molarmassen eller hvordan finder man molarmassen i opgaven? Man finder molarmassen ved at gå ind i det periodiske system og lægge vægten af de 2 atomer sammen (Natrium) 23unit + (Chlor) 35unit = 58unit
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
27. april 2004 - 08:48 #3
Molarmassen af NaOH er 40 g/mol (23+1+16).
Avatar billede uja Nybegynder
27. april 2004 - 08:53 #4
Ved ikke hvorfor jeg pludselig tænkte NaCl :/ *g* det må være for tidligt på morgenen....