Avatar billede mads Praktikant
23. april 2004 - 19:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

prioriteret rækkefølge ved side indlæsning

Hej,

Er der nogen der kender til en måde at tvinge en browser til at indlæse en "embedded" mp3 fil som det sidste?
Jeg har lavet et site for en kunde som laver et audivisuelt produkt og derfor er det helt essentielt at der er en god (og lidt lang) lyd-loop som skal spilles med autoplay=true
MEN det betyder at siden er længe om at blive færdig indlæst (grim opbyning af grafik i tacel mm.).
Kan man tvinge browseren til først at hente alt det der er grundlæggende for siden, og først tilsidst hente mp3'en. Det skal resultere ai at lyden må gerne komme let forsinket, men der skal være noget at se og læse på i en fart!

Jeg håber at nogen kan hjælpe med at lave det i html, da jeg ikke ønsker at bruge flash.

PÅ forhånd tak,

:-) Mads
Avatar billede low_key Nybegynder
23. april 2004 - 20:02 #1
Hooky as hell but it might just do you good ;-)

Lav et frameset med 2 frames "top" og "bund"
Hiv sitet ind i "top"
Lav "bund" 1 pixel høj og samme farve som sitet og læg din lyd der
evt. lav den første side i "bund" med en meta refresh på xx sekunder som så heneter den med lyden ;-)
Avatar billede mads Praktikant
23. april 2004 - 23:05 #2
Hej low key,
Jeg har faktisk allerede gjort som du antyder!
Min index.htm er 4 frames: 2 dynamiske sider, og så en smal bund og en stor top/center. Bunden er en lille "bundbar" med div. info og altså også lyden.
Men jeg forstår ike rigtigt dit hint med "refresh"-tag'gen
Se evt. siden her: www.safi.dk/story
:-) Mads
Avatar billede low_key Nybegynder
24. april 2004 - 01:46 #3
Hvis du kikker på... http://www.pageresource.com/html/metref.htm

Det forklare vist ganske godt hvad meta refresh gør og kan

Exempel her... http://www.pageresource.com/html/refex1.htm

Og bruger du det i den første side, uden lyden, du loader i frameset'et og så lader den hente en ny MED lyden. Så skulle du kunne styre lidt på hvornår den begynder at tygge på lyden :-)

Håber det gav mening :-)
Avatar billede mads Praktikant
24. april 2004 - 15:59 #4
Hej igen,
Jeg nærmer mig en egentlig forståelse af det du skriver :-) Jeg kender udemærket til refresh tag'et, men har ikke selv gennemskuet muligheden af at kunne benytte det her!

MEN jeg skal lige være sikker. Jeg har en index.htm der loader 4 sider (som beskrevet ovenfor) Men det du mener er vel egentligt at det kun er min bund-frame (som indeholder lyden) der skal have en refresh, ik? Så at den først henter en uden lyd, derefter en med lyd. Er det rigtig forstået?

Du må gerne svare mig med et "svar", da jeg ikke kan give dig dine (meget snart) velfortjente point på en "kommentar"

:-) mads
Avatar billede low_key Nybegynder
24. april 2004 - 21:44 #5
You got it ;-)
Avatar billede low_key Nybegynder
27. april 2004 - 12:04 #6
Takker for points :-)