Avatar billede mostcrazy Nybegynder
22. april 2004 - 23:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Arbejde med EXIF og IPTC data

Hej...

Jeg sidder og leger med en ide om bygge et galleri, men jeg vil dog gerne basere det på henholdsvis EXIF og IPTC data.

Jeg har kunne finde ud af at det umiddelbart ikke er noget problem at arbejde med EXIF data, men er man tvunget til at have GD Lib installeret?
En anden ting vedr. de EXIF data er - er det muligt at ændre dem via et PHP script, jeg har kun, kunne finde ud af at læse dem, men ikke noget om at ændre dem?

Så til IPTC der har jeg ikke kunne finde noget som helst (kan godt være jeg har overset det i PHP dok.). Nogen der har nogle guldkorn?

PÅ forhånd tak...
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
23. april 2004 - 01:01 #2
Det giver et godt billede at hvorledes EXIF data læses, men jeg kan dog ikke se de nævner mulighed for at skrive/redigere disse data.
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
23. april 2004 - 01:07 #3
det er nemer over MSN Php_exp@hotmail.com
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
27. april 2004 - 20:37 #4
technodance.dk kom med et svar så får du en smule point, dog ikke fuld
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
05. juli 2004 - 13:26 #5
svar tak
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
18. juli 2004 - 22:08 #6
intet svar ingen point
Avatar billede jorn_jensen Nybegynder
14. maj 2006 - 10:21 #7
Hej. Fandt du mon en løsning på hvordan man kunne tilbageskrive/redigere exif-information. Der er mange billedbehandlingsprorammer der kan dette, men jeg er endnu ikke stødt på et der kan ændre på f.eks "orientation" keyword'ed.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
14. maj 2006 - 14:28 #8
Jeg fandt en løsning, kan dog ikke huske hvad pokker den hed, men en hurtig søgning på google gav f.eks. det her resultat http://pel.sourceforge.net/ hvilket også ser rimeligt ud - uden at jeg kender dine specifikke krav.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=exif+php&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=