Avatar billede thojo Nybegynder
20. april 2004 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Digitalkamera som webcam?

Hej Hajer..

Jeg har lige et spørgsmål som er lidt uden for mit eget domæne.
Jeg har et digitalkamera, et Rollei d330, som jeg godt kunne tænke mig at kunne bruge som webcam hvis det var muligt.
Det har en mini-usb port og har forskellige video funktioner, så jeg tænkte på om det var muligt at lave en løsning så man kunne få outputtet ud direkte til PC'en?

Jeg har søgt lidt overfladisk, men ved ik om jeg lige mangler det gyldne søgeord for at få fat i det rigtige. Jeg har læst andre har lavet lignende løsninger med andre digitalkameraer, men kan ikke finde noget til lige netop mit..

Tænkte på om der var noget som havde noget erfaring på det område, eller om der findes universal programmer som kan udnytte et kamera sådan?
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. april 2004 - 14:28 #1
Nogle digitale kameraer kan, men hvis det ikke står specifikt i din brugsanvisning, kan du godt regne med at det ikke er tilfældet med dit Rollei :o(

Desuden plejer det at stå i kamera specifikationerne på diverse websites hvis det er muligt at anvende kameraet som webcam.
Avatar billede le_bon Nybegynder
14. juni 2004 - 14:44 #2
Lukke?
Avatar billede thojo Nybegynder
05. august 2004 - 14:43 #3
Det kom aldrig til at virke
Avatar billede le_bon Nybegynder
05. august 2004 - 15:00 #4
Nej, det var jo sådan set også det jeg svarede....