Avatar billede lightholm Nybegynder
20. april 2004 - 10:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Knoppix, sætter den spor?

Hejsa
Jeg er igang med at downloade Knoppix, da jeg synes det lyder spændende, at programmet ikke skal installeres, men køre på "rent" boot.
Mit spørgsmål er: Når jeg har bootet fra cd-rommen og bruger Knoppix. Jeg er tit inde på sider, hvor min Norton siger, at der er virus. Derfor, kan én virus trænge ind på min harddisk/windows når jeg bruger Knoppix?
Jeg ønsker ikke, at efterlade spor på min pc, hvor jeg har været, efterlader Knoppix spor på pc-en?
Tak for hjælpen ;o)
Avatar billede -cls- Nybegynder
20. april 2004 - 10:31 #1
I http://download.linuxtag.org/knoppix/KNOPPIX-FAQ-EN.txt kan du nok få noget af svaret. Som udgangspunkt vil Knoppix kun mounte dine win-drev som read-only, hvorved du ikke kan skrive på drevene. Derved vil de applikationer, som Knoppix afvikler heller ikke umiddelbart have adgang til drevene. Den kan dog mountes med skriveadgang! Knoppix benytter i øvrigt en ram-disk til at skrive data på, hvorved den ikke skriver til harddisken.
Avatar billede chalde Seniormester
20. april 2004 - 10:45 #2
Hvis du vil være helt sikker, kan du evt fjerne din(e) harddisk(e) når du bruger knoppix.
Det startede jeg med at gøre da jeg skulle prøve dappix (dansk knoppix), da jeg var bange for at det skulle lave rod på mine diske.
Avatar billede lightholm Nybegynder
20. april 2004 - 11:14 #3
Chalde, det var/er en god idé.
Vil du ikke oprette et svar?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. april 2004 - 11:19 #4
hvis du har meget lidt ram (64 eller 128 mb) vil knoppix gerne lave en midlertidig swap-patition på din harddisk, men ellers piller den som nævnt ikke ved harddisken. Men god ide at pille ledningen ud af disken indtil du lærer knoppix at kende i hvert fald.
Avatar billede chalde Seniormester
20. april 2004 - 11:24 #5
Ok.
Men vil gerne dele med de andre.
Avatar billede lightholm Nybegynder
20. april 2004 - 11:25 #6
Og en stor tak til jer andre, der har kommenteret ;o)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. april 2004 - 18:17 #7
selv tak - og helt fair at pts er til chalde som kommer med løsningen
Avatar billede chalde Seniormester
20. april 2004 - 18:18 #8
Ellers siger i andre bare til, så opretter jeg et spg med nogle til jer!