Avatar billede knocker Nybegynder
18. april 2004 - 22:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Systemet hænger grusomt

Goddag.

Jeg sidder og er ved at få lange løg over min maskine. Den blev installeret på ny, med win2k for 1 uge siden, og har kørt upåklageligt indtil da.
Her for et par timer siden, har den så begyndt på at brokke sig ekstremt. Alle tjenester under kontrolpnalen, tager op til 5min før den starter dem, efter jeg har executed programmet. Derimod er der intet problem med IE, MSN og den slags programmer. De smækker frem med det samme, og er funktions dygtige. Hvad kan dette være?

Mine specs er som følgende:
P4 NW 2.4Ghz
512 PC2100
GeForce4 Ti4200
Maxtor 180GB Fluid

Det skal siges, intet er overclocket, og kølingen er som den skal være. I dette øjeblik ligger mb på 23, og cpu på 41.

Nogle forslag?
Avatar billede shitping Nybegynder
18. april 2004 - 22:45 #1
Har du mappet nogle netværksdrev din maskine ikke har adgang til mere, det kan godt tage livet af en windoze.
Avatar billede knocker Nybegynder
18. april 2004 - 23:19 #2
Ingen overhoved. Alt foregår på denne maskine, og intet er tilføjet af den slags. Som sagt, det skete bare ligepludselig.
Avatar billede knocker Nybegynder
18. april 2004 - 23:20 #3
Hm, mærkeligt. Prøvede lige at åbne lyd indstillinger, og den popper frem med det samme. Det er åbenbart kun i den første periode, efter et boot. Men cpu'en banker intet igennem.. Ikke under pres eller noget i den stil(?!)
Avatar billede shitping Nybegynder
18. april 2004 - 23:38 #4
Kører disken.
Har du indeksering af disk slået til.
Ligger din sidefil (swapfil) på en partition for sig selv?
Avatar billede knocker Nybegynder
19. april 2004 - 02:26 #5
Kører disken? Hvad mener du?
Ja, indeksering er slået til, og swap filen ligger på en anden partition.
Avatar billede juks Novice
19. april 2004 - 07:34 #6
din cpu bliver brugt 70-100 % ikke?
er svchost.exe der bruge den ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. april 2004 - 11:10 #7
har du installeret nyt software lige inden det skete ? , hvis du har så hiv det ud for at se om det gør forskel.. og den sædvanlige smøre,tjek for spy,virus etc..
Avatar billede knocker Nybegynder
26. april 2004 - 16:16 #8
svchost.exe er ikke problemet.

Er kommet frem til at det er mine ram som runder sine sidste dage i live. Ellers tak for hjælpen :)