Avatar billede hoandb Nybegynder
16. april 2004 - 23:45 Der er 7 kommentarer

Cmos Setttings Wrong..

Hej, jeg har en problem som jeg har aldrig kunne løst den. det er om Cmos setttings wrong. forum er : http://www.eksperten.dk/spm/477991

jeg skal have hjælp.

Hej, jeg har noget problem med start computer op, når jeg starte det op , så komme der en meddelse om Cmos.

meddelse er :
Wait
Cmos Settings wrong
Press F1 to run SETUP
Press F2 load default values and continue.

jeg har prøvet alt for den virker, jeg har prøvet at skifter jumper af Bios. og tag batterie ud, men der komme stadig den meddelse. og jeg kunne heller ikke trykke på F1 eller F2 på tastatur, altså min tatatur virke godt, men jeg kan ikke trykke på F1 eller F2
Avatar billede strych9 Praktikant
17. april 2004 - 01:07 #1
Tror du ikke bare det er klokkeslet og dato den har smidt? Sådan gør min laptop sommetider. Prøv at sætte dem korrekt.
Avatar billede fet321 Nybegynder
17. april 2004 - 08:27 #2
Lyder som et dødt batteri.
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2004 - 10:04 #3
Skift batteriet som fet også hentyder til. Kan bios ikke holde sine informationer, er det fordi den ikke har spændingen til det.
Avatar billede hoandb Nybegynder
17. april 2004 - 11:28 #4
jeg har prøvet at skifte en ny batterie..men så kommer der stadig den post meddelse om F1 og F2
Avatar billede hoandb Nybegynder
17. april 2004 - 11:30 #5
det er en bundkort Gigabyte GA-7ZMM!!
Avatar billede fet321 Nybegynder
18. april 2004 - 09:11 #6
Efter du har skiftet batteri, kan du så stadig ikke komme ind i bios?
Virker F1 og F2 stadig ikke efter batteriskift?
Avatar billede hoandb Nybegynder
18. april 2004 - 13:20 #7
ja efter jeg har skifter en ny batterie, så kan jeg ikke trykke på F1 eller F2. Når jeg starter computer op, så kommer der en post meddelse og bip fejlmeddelser :
Wait..
Cmos Settings wrong
Press F1 to run SETUP
Press F2 load default values and continue.

Normal kan man godt trykke på tastatur, men det her kan jeg ikke.... er der nogen ved hvad jeg skal gøre..???