Avatar billede trakavolvien Nybegynder
16. april 2004 - 19:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redigere i sange

Heysa Eksperter...
Jeg sad lige og hørte en fed technosang på i radioen, og jeg tænkte at jeg lige selv ville igang med at remixe lidt..

Kender i nogle gode programmer til at redigere sange, så som hvor man klikker en del ud af sangen, og sætter den på bagefter, så man måske kun kører i loop fra et bestemt sted i sangen i nogle minutter.. Eller måske remixe nogle sange sammen og sådan noget... Det skal helst være noget freeware halløj, eller nogle programmer man kan få på trial...

Hvis der simpelthen bare er et program til det, så vil jeg gerne have navnet og prisen, så vil jeg lige se om jeg har pengene til at købe det...

Tak.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. april 2004 - 20:02 #1
Magix Music Maker... meget simpelt og godt program. mener man engang kunne få en prøveversion på www.magix.com
ellers er der det helt ultra professionelle: Reason.
www.propellerheads.com
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. april 2004 - 20:03 #2
Avatar billede chalde Seniormester
16. april 2004 - 21:31 #3
Bruger selv reason (mest til at lave psytrance), og kan kun sige at det er et virkelig godt sted at starte. Ikke for svært som andre programmer kan være, og heller ikke på samme "lave" niveau som ejay-ligende programmer.
Men det er ikke helt billigt. ca 3000kr:
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Andet%20software
Men har man en lille musiker i maven er det alle pengene værd. Der følger et stort lydbibliotek (samples) med.
Avatar billede chalde Seniormester
16. april 2004 - 21:36 #4
Ellers er der steinbergs cubasis til 700kr. Det er en lite version af det professionelle cubase.
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK30115
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. april 2004 - 22:02 #5
Kan stærkt anbefale Reason, og som Chalde siger er der et stort lyd "Beat" arkiv. For ikke at nævne alle de refills du kan få gratis rundt omkring :->
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. april 2004 - 22:03 #6
synd der vist ikke er en prøveversion af reason :-( ... ÆV!
Avatar billede chalde Seniormester
16. april 2004 - 22:08 #7
Avatar billede hashkagen Nybegynder
21. april 2004 - 20:41 #8
hmmm... det troede jeg ikke der var? :->
Avatar billede muzak Nybegynder
22. april 2004 - 21:11 #9
Reason er et fantastisk program der køre på alt, bare der er en lydudgang :) Og så støtter du jo nogle teknogrengerøve - Propellerheads. God fordøjelse... Tjek demoen først...