Avatar billede code_freak Nybegynder
16. april 2004 - 01:38 Der er 9 kommentarer

indstille tid på RedHat

hvordan indstiller man tid, og tidszone på en RedHat... så lige den var sat til en helt "langt ude" opsætning
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. april 2004 - 01:48 #1
Skriv 'setup' i consol, og vælg 'timezone'

tiden mener jeg bare er 'time'
prøv evt 'man time'
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2004 - 07:31 #2
date MMDDhhmm
Avatar billede mfalck Praktikant
16. april 2004 - 08:32 #3
en anden ting du kan overveje er at bruge rdate eller ntp i et cron job som synkroniserer din maskines ur med andre servere ude i verden.
Avatar billede code_freak Nybegynder
16. april 2004 - 11:26 #4
den giver fejl ved min setup

[root@cppforum server]# setup
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/redhat-config-date/timeconfig.py", line 29, in ?
    from timezone_map_gui import ZoneTab
  File "/usr/share/redhat-config-date/timezone_map_gui.py", line 18, in ?
    import gtk
  File "/usr/src/build/218821-i386/install/usr/lib/python2.2/site-packages/gtk-2.0/gtk/__init__.py", line 43, in ?
RuntimeError: could not open display
[root@cppforum server]#
Avatar billede mfalck Praktikant
16. april 2004 - 11:30 #5
Avatar billede code_freak Nybegynder
16. april 2004 - 14:25 #6
jeg prøver at stille uret... det går også fint nok... men den skriver stadig CEST, og ikke GMT+1
Avatar billede mfalck Praktikant
16. april 2004 - 14:53 #7
det er fordi din /etc/localtime peger forkert - den skal f.eks pege på /usr/share/zoneinfo/Europe/Copenhagen
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2004 - 16:28 #8
hvis det bare er symlinket der peger forkert som mfalck siger så skal du
rm -f /etc/localtime
ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Copenhagen /etc/localtime
Hvis altså /usr/share/zoneinfo/Europe/Copenhagen eksisterer.
Avatar billede code_freak Nybegynder
16. april 2004 - 20:17 #9
det er gjordt