Avatar billede seamus Nybegynder
15. april 2004 - 18:43 Der er 4 kommentarer

Styring af browser genereret tekst ved udskrift

HeY

Jeg er ved at lave et online faktureringssystem, der sjovt nok udskriver fakturaer...

Men da det hele vises som HTML-filer, kommer der en masse fnidder fra browseren med, når man skriver ud. Jeg bruger et

@media print{...}

stylesheet til at printe med.

Mit spørgsmål er så, om det er muligt at "slukke" for det irriterende tekst, som browseren smider med ind i hjørnerne af dokumentet - såsom dato, URL, side X af X, dokumentets titel osv...?
Avatar billede styless Nybegynder
15. april 2004 - 18:49 #1
Kan du ikke bruge en:

<style media="print">

Og nej du kan ikke via CSS eller noget andet slukke for den irriterende tekst. Det skal gøre manuelt i browseren. På arbejdet har vi gjort det sådan at vi har en speciel maskine vi bruger til at printe på og har slået det fra på den.

:)
Avatar billede mailand Nybegynder
15. april 2004 - 18:50 #2
Det er mig bekendt ikke muligt at styre vha. stylesheet. Dog er det noget, man kan slå til og fra i sin printerstyring, så hvis du ellers har adgang til den/de printere, der udskrives fra, så er det vejen frem.

#Mailand
Avatar billede roenving Novice
16. april 2004 - 01:21 #3
-- og du kan bede dine brugere af dit faktureringssystem om at installere en activeX-komponent, som kan tricket ...

Ikke fordi jeg ville blive specielt lykkelig selv, hvis jeg fik sådan en besked, og det har jo også den ulempe, at langtfra alle browser/styresystems-kombinationer kan være med ...

Meadroids scriptX kan !-)
http://www.meadroid.com/sx_intro.asp
Avatar billede seamus Nybegynder
16. april 2004 - 19:47 #4
Tak for de gode kommentarer :-/ Jeg havde det godt på fornemmelsen. Har arbejdet en del med CSS det seneste halve års tid, efter jeg skiftede til at kode i XHTML, og jeg er aldrig selv stødt på en style, som kunne styre det, men jeg håbede til det sidste...

Dog overlever jeg nok, eftersom det altid vil være den samme printer, som skal udskive fakturaerne...

Thanx Anyway ;-)