Avatar billede boozo Nybegynder
14. april 2004 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hvor langt kan et trådløst netværk række

nogen der ved hvor langt det kan række!!! og om der findes nogle websider o.s.v. hvor man kan finde flere sådan mere specifikke oplysninger end bare "trådløst netwærk"
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2004 - 13:43 #1
hvor langt det kan række afhænger af det enkelte produkt - det står som regel i produktspecifikationen. Disse specifikationer plejer at være gode at gå ud fra - men det kræver dog så at det er under optimale forhold... er der forstyrrelser (andre sendere, stærke kabler etc) eller er der forhindringer (murer etc) bliver rækkevidden mere eller mindre indskrænket.

Derfor er det svært at henvise til nogle steder :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. april 2004 - 13:44 #2
Jeg mener at det typisk er ca 30 meter, uden forstærker.. med forstærker er det nok 100 meter (muligvis op til 2-300 meter).
Avatar billede tofferman Nybegynder
14. april 2004 - 13:48 #3
Som en tommelfingerregel plejer man vidst at sige 20 meter indendørs, og op til 300 meter udendørs. Men især indendørs afhænger af vægge, etageadskillelser mv. En trævæg er rimeligt gennemtrængelig for radiosignalerne, og en ikke for tyk betonvæg dur også. Men metalplader kan give problemer.
Avatar billede peet-49 Novice
14. april 2004 - 13:58 #4
Der findes ingen tommelfingeregel, da det afhænger af miljøet, det er indstalleret i.
Avatar billede boozo Nybegynder
14. april 2004 - 14:44 #5
Tak for "svarene" men næsmere forklaring er at det faktisk skal være udendørs....men der går et hus imellem "etagebyggeri" og der er ca.80-100 meter fra punkt 1 til punkt 2. nogen der kan anbefale et sted hvor man kan købe netkort, forstærker... o.s.v. ?
Avatar billede boozo Nybegynder
14. april 2004 - 14:46 #6
ups næsmere=nærmere :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2004 - 15:05 #7
Læs denne artikel, den beskriver det nødvendige

http://www.eksperten.dk/artikler/119