Avatar billede webnord Praktikant
14. april 2004 - 11:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mine ikoner er forsvundet fra skrivebordet

Hejsa

Jeg sidder ved en xp-home maskine, men mine ikoner og linien, der indeholder start knappen er forsundet. Jeg kan starte op i fejlsikret og se alt, men ikke når jeg bare starter maskinen.
Hva er der galt, og ikke mindst, hvad skal jeg gøre for at få skidtet til at virke??

-/ Falcon
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. april 2004 - 11:39 #1
Har du prøvet med systemgendannelse og finde et gendannelsespunkt hvor det var ok?
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. april 2004 - 11:52 #2
du ka osse prøve at holde F8 nede under opstart af maskinen og vælge "sidste kendte gode konfiguration"
Avatar billede webnord Praktikant
14. april 2004 - 11:56 #3
Systemgendannelsen sidder fast, og sidste go'e konfig, virker ikke
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. april 2004 - 11:59 #4
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Det kan være du skal prøve en repair
Husk at hente SP1 inden du går i gang....

Ellers prøv at gå i start ->kør og skriv sfc /scannow  husk mellemrum mellem c og /
Du skal have din xp disk i drevet mens du gør det...
Avatar billede jessi Nybegynder
14. april 2004 - 12:29 #5
Højre klik på skrivebordet vælg arranger ikoner på skrivebordet, er der flueben i vis ikoner på skrivebordet
Avatar billede webnord Praktikant
14. april 2004 - 12:41 #6
Højerklik virker ikke
Scannow hmm, kan ikke komme ind i kør
Avatar billede andersenph Nybegynder
14. april 2004 - 12:43 #7
Så er der vist kun en repair tilbage.
Kan du komme til at downloade SP1 inden du går igang?
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. april 2004 - 13:11 #8
Hvis du ikke er gået i gang, så gå i jobliste-processer- afslut explorer, programmer -nyt job, skriv: explorer
Avatar billede jps6kb Novice
14. april 2004 - 13:44 #9
... du har ikke installeret et eller andet desktop program ? DesktopX eller noget ?
Avatar billede jemoeller Nybegynder
14. april 2004 - 14:36 #10
Det lyder som om din lokale profil er smadret. Prøv at logge på som en anden bruger i fejlsikret tilstand. Opret evt. en ny. Omdøb (Slet) profilen til et andet navn. Log på igen med dit oprindelige bruger navn og se om du ikke får løst problemet. Du skal lige være opmærksom på at det er muligt at du skal geninstallere nogle af dine programmer, da de kan skrive noget i profilen.

Lokal profilen ligge på
C:\Documents and Settings\
                          DinLoginNavn
Avatar billede webnord Praktikant
14. april 2004 - 14:43 #11
Den løsning med joblisten virker ok, men det skal jeg så gøre hver gang.
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. april 2004 - 14:51 #12
Hvis det også gælder ikonerne på skrivebord, så prøv det her:
Icons - Keep in Place after Reboot

Normally when Windows exits it saves the desktop configuration, including icon location, appearance etc. This setting disables these changes from being saved, this is useful in both a secure environment.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Value Name: NoSaveSettings
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled)

Create a new DWORD value, or modify the existing value called 'NoSaveSettings' set the value to equal '1' to enable the restriction. Exit your registry, you may need to restart for the changes to take effect. Note:  You want it set to 0.
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. april 2004 - 14:58 #13
Og proceslinjen- med startknappen, tryk på ctrl+esc samtidig