Avatar billede alvion Nybegynder
12. april 2004 - 20:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan i anbefale et GSM Modem

Jeg skal bruge et GSM Modem, som jeg kan slutte til en PC - enten internt eller eksternt med RS 232 eller USB.

jeg skal bare bruge det til at sende en SMS i ny og næ, hvis mit overvågningsprogram opdager en fejl.

Hvilket modem vil i anbefale? Og hvor kan jeg købe det?
Avatar billede heine112 Nybegynder
12. april 2004 - 21:38 #1
Har du et færdigt SMS-system ?
Jeg har lavet et, og det er da et mellemstort projekt.

//Heine112
Avatar billede alvion Nybegynder
12. april 2004 - 22:47 #2
Nej det har jeg ikke - men hvad har det med mit (forhåbenligt snart indkøbte) modem at gøre?
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2004 - 22:51 #3
Det er da - svjv - kun en række Hayes lignende AT kommandoer der skal til for at sende en SMS vha. et GSM modem... eller?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. april 2004 - 23:59 #4
http://www.mobilpriser.dk/index.php?showprod=Nokia&showmodel=D211 cardphone

måske skal du også bruge en PC Card adapter til den her
Avatar billede heine112 Nybegynder
13. april 2004 - 01:11 #5
Modemet kan ikke sende sms-beskeder uden et passende program.

Dette program skal kunne gøre følgende:

1) "snakker" med overvågningsudstyret.
2) "snakker" med modemet.

Jeg bruger selv Siemens modem, som sættes direkte på serielporten.

//Heine112
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. april 2004 - 01:12 #6
Ja - overvågningsprogrammet bør kunne kalde et eksternt program (evt. med en fejltekst som parameter). Det eksterne program skal så sende den som SMS tekst og evt. logge resultatet... Sværere er det vel ikke?
Avatar billede alvion Nybegynder
13. april 2004 - 08:52 #7
heine112 -> Hvad er det for et Siemens modem? Har du et link til en beskrivelse af det - evt. hvor jeg kan løbe det?
Avatar billede heine112 Nybegynder
13. april 2004 - 09:00 #8
Det er noget tid siden, og jeg har det ikke her. Det hed noget med 60 - c60 eller sådan noget.
Avatar billede alvion Nybegynder
01. juni 2004 - 22:18 #9
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 2004 - 22:54 #10
hmm var mit svar ikke det du søgte efter?
Avatar billede sms4all Nybegynder
03. juni 2004 - 21:11 #11
I det firma jeg arbejder for har vi lavet en SMS Gateway løsning : http://www.suresms.com. Vi anbefaler Siemens MC35 GSM modul. Du kan også bruge MC45 der har indbygget J2ME og 8 analoge kanaler.