Avatar billede mishrah Nybegynder
12. april 2004 - 07:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil sq starte selv!

Hejsa. Jeg overvejer ret kraftigt at starte mit eget webhotel, med priser i nærheden af 5,-/mdr (INKL MOMS) for 100meg plads, php+mysql, email, etc etc. Jeg efterhånden en stak servere (amd 1200+ 256/512 ram) og en go forbindelse, men mangler lidt rådgivning til hvordan man rent praktisk sætter sådan noget på (softwaremæssigt).

Jeg skal ja først og fremmest have apache+php+mysql kørende. Og brugerne skal ha have mulighed for at directe deres domæner til mine servere, der skal automatisk oprettes mapper på serverne til de ny brugere, og apache skal kunne fx subdomæner i forbindelse med det nyoprettede dir til den nye bruger. I guess, at jeg skal bruge en hel guide fra start til slut over hvad man skal bruge for at køre et webhotel. Ved godt det er meget at spørge om, men al hjælp vil blive sat meget pris på.

Mange tak, seriøst! Martin
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2004 - 09:59 #1
En hel guide fra start til slut får du nok ikke for 200 point.

Det er altid dejligt at kunne tilbyde en masse ting til folk for ingen penge, men du skal lige rengne med at bruger kræver support og support samt vedligeholdelse af mange servere tager tid.

Det koster penge at lave markedsføring, faktisk koster det rigtig mange penge og hvis du skal sælge alt for 4 kr. så skal oprettelsen være extrem høj ellers skal du bare arbejde gratis og finde hold der vil hjælpe dig gratis.

Inst. af Apache / PHP / MySQL er ikke noget der tager så langtid, men hvis du ikke er sikker på hvordan du gør det på en Linux/unix server, så tag et kig webcafe.dk  eller deres officelle site, der mener jeg de beskriver det. Regner ikke med at du vil havde det på en Win box, for så bliver licens først høj.

Automatisk oprettelse af mapper/dber m.m.  - hvad du vil havde er ikke noget der lige er indbygget det kræver et lille script, så kan du eks. ved en lille commando oprette websitet i conf filen, ftp og mapperne til websitet. Det er noget vi levere til vores kunder. - hvis folk skal kunne oprette flere FTPer, dber og subdomæner som jeg lidt kan læse du vil havde, så kræver det også programmering. Så hvis du ikke kender til PHP programmering som kan få dette udført i apache, så skal de naturligvis også havde løn.

Mange brugere vil ikke betale for en ADSL linie, når mange lowhost tilbyder 100 eller 1000Mbit linier. At det ikke altid behøver gøre en forskel tænker folk ikke på, men det er blivet et salgstricks med store linier.

Så alt efter om du har en lille formue lyder 4 kr inkl. moms som et beløb der er meget lavt.

Bare en lille kommentar fra en der har været på området nogle år efterhånden.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2004 - 10:05 #2
Men hvis du alligevel vil havde det op selv, så vil jeg anbefale dig at lave eller ofre prisen på et system der kan håndtere alle bestillinger og opgraderinger selv, så det manuelle arbejde kun er support og andre småting, for at kunne holde prisen dernede.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
12. april 2004 - 10:41 #3
http://www.sw-soft.com/en/products/plesk7/

koster, men er sindsygt godt
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2004 - 10:45 #4
Nu kan jeg jo fristes til at spørge om hvorfor du vil starte selv ??? Der findes jo at hav af billige og gode udbydere på markedet.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. april 2004 - 12:00 #5
mishrah, der er så stod konkurrence, at der ikke er penge i det længere. Jeg har selv ligesom bacardil været på markedet, og det er utroligt svært at slå igennem nu, uden at bruge en masse penge på reklamere, på de foreskellige sider.

Jeg startede selv for at få noget erfaringer omkring Server drift og andet. Ikke for pengende.
Avatar billede mishrah Nybegynder
25. april 2004 - 10:17 #6
mkay, leaving the field discouraged :D men i har sq nok ret. kan jo altid bare køre lortet som en personlig service til mig selv og venner...
Avatar billede leif Seniormester
25. april 2004 - 10:27 #7
Nu skriver du jo ikke hvorfor du vil starte selv, men send en mail på exp(AT)ljnet(DOT)dk og lad os kigge på det.
Avatar billede youza Nybegynder
16. maj 2004 - 08:12 #8
jeg har kørt en webhost i mange år, og har solgt et par stykker også...det bedste sted at starte er UDEN tvivl: www.webhostingtalk.com
Der kan du finde masser af guides :)
Avatar billede guldhammer72 Novice
26. juli 2004 - 11:56 #9
Citat: "Det er altid dejligt at kunne tilbyde en masse ting til folk for ingen penge, men du skal lige rengne med at bruger kræver support og support samt vedligeholdelse af mange servere tager tid."

Det kan være at der er nogle som vil hjælpe gratis, det har neo-crip.

"Det koster penge at lave markedsføring, faktisk koster det rigtig mange penge og hvis du skal sælge alt for 4 kr. så skal oprettelsen være extrem høj ellers skal du bare arbejde gratis og finde hold der vil hjælpe dig gratis."

Det bestemmer man jo selv, kender nogle private webhoteller som kun har brugt "mund til mund" reklamen.