Avatar billede ridefisken Nybegynder
11. april 2004 - 19:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

win2k starter ikke

Når jeg prøver at starte
Windows 2000, går den i stå halvvejs (der hvor der kommer en splash screen og en progress bar), og kommer ikke videre. Jeg kan godt starte den i fejlsikret tilstand, men kan ikke finde ud af, hvad fejlen er.

Det virkede for lidt siden. Det eneste jeg kan forestille mig, der er grunden er, at mit floppydrev ikke virker (det gik i stykker lige inden jeg startede windows).

Har i nogen idé om hvad jeg kan gøre? Jeg har prøvet at tage floppydrevet fra, men uden held. Kan windows 2000 ikke starte uden floppydrev?
Avatar billede ridefisken Nybegynder
11. april 2004 - 19:51 #1
Jo det kan.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. april 2004 - 19:55 #2
kommer ikke videre??? hvor lang tid har du prøvet at lade den stå?? nogen har nemlig haft problemer med dette, men hvor den går videre efter måske 5 mins...
Avatar billede ridefisken Nybegynder
11. april 2004 - 20:08 #3
Tja.. Ved ikke hvor længe jeg har ladet den stå, men det kunne være, jeg skulle give den endnu en chance..
Avatar billede venturer Nybegynder
11. april 2004 - 20:54 #4
Som McGed skriver, bør du lige give den et par minutter. Hvis der ikke sker noget som helst, bør chekke din Event Viwer (hændelseslog, du kan finde den i kontrolpanelet) når du starter op i fejlsikret tilstand. Det kan være den kan hjælpe med ideer til hvad der kan gå galt.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
12. april 2004 - 00:00 #5
Er også en god ide (for at se om hele computeren er gået i ged) at trykke på f.eks Num Lock, og se om du kan tænde og slukke for lyset i dit keyboard... (hvis du ikke kan det så er der nok noget galt)....
Avatar billede nuna Nybegynder
12. april 2004 - 02:07 #6
gå ind i din bios og slå din floppy fra, start windows i fejlsikker tilstand, gå ned i start --> kør --> skriv sfc /scannow med win2k cd'en i, og prøv så at genstart den, se om det ikke hjælper.
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. maj 2004 - 15:51 #7
virkede lige pludselig..