Avatar billede skurggman Nybegynder
09. april 2004 - 00:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

modprobe under opstart

Hej

Jeg har behov for at kunne modprobe under opstart sådan cirka således:

modprobe -r mousedev
modprobe -r hid
modprobe -r usb-uhci
modprobe -r usbcore

modprobe usbcore
modprobe usb-uhci
modprobe hid
modprobe mousedev

Min mus virker nemlig ikke i X hvis jeg ikke først deaktivere den for bagefter at aktivere den, meget mystisk...

Men ellers vil den ikke starte usb-uhci

Hvad gør jeg?

/Kim Schurmann
Avatar billede billen Nybegynder
09. april 2004 - 00:25 #1
På min debian kan jeg tilføje modulerne til /etc/modules. Ved ikke om det gælder for alle linux dist.
Avatar billede skurggman Nybegynder
09. april 2004 - 00:52 #2
nu har jeg fundet ud af det problem, men ikke nok med det for at min mus virker skal jeg først installere derefter afinstallere både usbmgr og hotplug

Men hvad nu hvis man ikke lige har net en dag man starter dem op?
Det kan simpelthen ikke passe...
Avatar billede theboogieman Nybegynder
14. april 2004 - 17:56 #3
modprobe -r usbmouse
modprobe hid
Det er altså hvad Klaus Knopper siger, Kimse.
Avatar billede theboogieman Nybegynder
14. april 2004 - 18:00 #4
http://www.knoppix.net/docs/index.php/FaqHardware
Se under
Q: I use a Microsoft Wireless Intelli Mouse explorer (Optical, USB) and the mouspointer won't move:
Avatar billede skurggman Nybegynder
14. april 2004 - 19:43 #5
Løsning lå i /etc/modules filen, hvor jeg skulle tilføje de rigtige moduler...