Avatar billede kpas Nybegynder
08. februar 2001 - 15:20 Der er 6 kommentarer

Relationer mellem 2 baser - virker ikke som det skal!

2 databaser db1 og db2 er oprettet med fælles formular med flere sider. begge databaser har i tabellerne en kolonne \"dataID\" der indeholder unikt nummer for ens poster i begge baser. Ved opslag i db1 skal tilhørende poster i db2 vises, her anvendes relation mellem de unike numre i begge tabeller. PROBLEMET ER: ved valg af kunde i db1 f.eks. dataID 22 vælges ikke tilhørende dataID 22 i db2, til gengæld vises poster fra begge databaser rigtigt hvis der er sammenfald mellem \"kundenummer\" i begge baser. (dette felt er i begge baser angivet som primærnøgle). Jeg har prøvet at ændre dataID felterne til primærnøgle i begge baser uden at det ændre noget.

Er der mon en der kan fortælle hvad jeg gør galt ?
Avatar billede janbangm Nybegynder
08. februar 2001 - 15:24 #1
Er det 2 tabeller eller 2 databaser
Avatar billede kpas Nybegynder
08. februar 2001 - 15:40 #2
Det er 2 databaser med hver sin tabel, db1 har 1 formular med 4 faner og en tabel. Hvor en fane viser db2\'s formular og gerne skulle vise indholdet af de releterede data. db2 har en formular og benyttes til opdatering af db2 data. Hele konseptet går ud på at have en database på kontoret (db1)og en på bærbar (db2) data der opdateres begge steder vil ved at kopire tabel db1 til bærbar og omvendt altid kunne være ajourført.
Avatar billede janbangm Nybegynder
08. februar 2001 - 15:48 #3
Der står jeg desvære af.
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
08. februar 2001 - 23:48 #4
Det lyder som om du har problemer med joins. Dine kunde nummer må have en join du ikke har set.
Avatar billede fdata Forsker
09. februar 2001 - 17:16 #5
Hvordan kombineres data på formularen? Har du en forespørgsel, der \"samler\" to 2 sæt data? Eller ligger data i underformularer?
Avatar billede kpas Nybegynder
12. februar 2001 - 11:49 #6
til dr.kaos Ups. der er den måske: når jeg ser på relationer (vælger inde i databasen) vises kun den rigtige. Men hvis jeg vælger \"relations\" i hovedvinduet vises der flere reletioner i en tabel, nok de forskellige jeg har forsøgt mig med. Nu er problemet at \"relations\" er nedtonet og jeg ikke kan få lov til at slette de uønskede relationer i (tabelvisning af relationerne) har Du et bud på hvordan jeg kan få adgang til at slette disse ???