Avatar billede rasmus Nybegynder
08. februar 2001 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Inpoter .doc fil i anden side.

Hejsa alle sammen.

Hermed en lille opgave.

Hvordan får jeg inpoteret/indsætter/åbner jeg en .doc fil i en anden side.

Fx. så har jeg en side med en standard top+bund, men i midten vil jeg gerne have en .doc fil.

- Iframe er ikke en mulighed !

Mvh
Rasmus
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
08. februar 2001 - 13:27 #1
Det kræver at brugeren har Word installeret. Ellers bliver du nødt til at læse filen på serveren og konvertere den til HTML, men jeg går ud fra at det ikke var det du søgte.
I pricippet kan du bare pege på .doc filen i din frame def, men hvis brugeren ikke har word giver det fejl.
En mulighed er at lave et java-script der checker om word er installeret, hvis dette er tilfældet sættes document.href til .doc stien ellers vises the besked om at \"Desværre bla. bla. bla.\"
Avatar billede rasmus Nybegynder
08. februar 2001 - 14:25 #2
Det var netop den server løsning jeg søgte, hvor serveren konverterede office dokumentet til HTML / XML / whatever.

Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
08. februar 2001 - 14:30 #3
Det kræver word på server, så du kan lave en instans af word objectet, vistnok
set wrd = server.createobject(\"word.application\")
derefter skal du bruge methods i wrd til at læse doc.

/Gandalf
Avatar billede rasmus Nybegynder
08. februar 2001 - 18:47 #4
Kunne du evt. hæfte lidt kode ved.
Eller, nogle url\'s. ?

Mvh
Rasmus