Avatar billede x-com Nybegynder
06. april 2004 - 22:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal man slette linux partitioner!?

Jeg vil gerne have slettet alle mine partitioner, som linux har lavet.. Jeg har læst her>(ttp://www.eksperten.dk/spm/129461)  at man under installationen skulle kunne slette partitioner, og ja det kan man, men så skal man kunne gemme hvordan skal man gøre det!?
Avatar billede x-com Nybegynder
06. april 2004 - 23:26 #1
Nu kan jeg så kun se 32 mb af min 120 gb harddisk som jeg har installeret det på... Nu kunne jeg godt bruge noget hjælp til at få min 120 gb harddisk til at kører igen..
Avatar billede hekatombe Nybegynder
07. april 2004 - 00:04 #2
Hvis du har Windows 2000/XP inde så er det nemmere at bruge windows' værktøj til at slette partitionerne (inde under Kontrol Panelet->Administration->Computeradministration)(hvis du bruger lilo som boot loader vil jeg anbefalde dig at køre "lilo -u" som root inden du sletter partitionerne, dette vil gendanne MBR'en til det den var før lilo kom ind), hvis du har tænkt dig at installere Windows 2000/XP så kan du slette partitionerne i installationen. Hvis du har tænkt dig at installere en anden distrobution (hvilket det ikke lyder som om) så lad dens installation klare partitionerne.

Du kunne også bruge Knoppix/Dappix cd'erne og så slette partitionerne med "qtparted" eller bruge slackware installations disketter og så bruge "cfdisk /dev/hdX"
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 12:51 #3
Hvad er det helt præcic du mangler hjælp til ? vil du slette hardisken totalt ?
Avatar billede x-com Nybegynder
07. april 2004 - 15:51 #4
Bare jumperen på hhd'en der sad forkert... grrr...
Avatar billede x-com Nybegynder
02. januar 2005 - 14:34 #5
Hmm