Avatar billede heinem Nybegynder
07. februar 2001 - 20:47 Der er 17 kommentarer

HJÆLP!.... SIM LOCK!!!!!... HJÆÆLLPPP

Er ´der nogle der har nogle gode programmer til og Unlocke en Nokia 3310??... har prøvet en masse og der kom et der låste alle portene på min Nokia!...
hvis der er en der kan hjælpe mig vil jeg blive rigtigt Glag!....

MVH Heine

Avatar billede hotpop Novice
07. februar 2001 - 20:53 #1
Avatar billede gitte06 Nybegynder
09. februar 2001 - 08:01 #2
Hvis din tlf. er sim-locked, så er det fordi du har købt den af en udbyder med et abonnement, hvor der er en opsigelsesperiode. Årsagen til at udbyderne sim-locker mobiltlf. skyldes, at de får mulighed for at sælge tlf. billigere.
Der er dog - såvidt mig bekendt - kommet nye regler, der siger, at hvis tlf. er ældre end f.eks. 6 mdr., hvori abonnementet er uopsigeligt, så skal det være muligt at un-locke tlf.
Derfor skal du kontakte den udbyder, du i sin tid har købt tlf. hos, og dermed få dem til at give dig unlock-koden, så du kan unlocke din Nokia 3310.
Avatar billede hotpop Novice
09. februar 2001 - 11:20 #3
gitte06> kun ikke abonnement! Telefoner m. taletid er også sådan indrettet. dvs. køber du en telefon for 500,- m. 100 kr. taletid binder du dig for 6 mdr. Altså er telefonen låst på simkortet i 6 mdr. MEN: Mod et ikke nærmere specificeret beløb kan du, hos de fleste udbydere, få koden til simlocken.
Avatar billede gitte06 Nybegynder
09. februar 2001 - 11:28 #4
Korrekt. Det gælder både ved køb af en tlf. med abonnement samt ved køb af tlf. med taletidskort.
Men uanset hvad så skal \"heinem\" henvende sig til den pågældende operatør (hvad enten den er købt på abon. eller taletid) og høre hvordan deres procedure er.
Men hvis det er tilfældet, at der er tale om, at \"heinem\" skal have un-locked sin tlf. inden udløbet af den periode operatøren har sat som uopsigelig (ex. 6 mdr.), så kan han risikere at skulle betale op til den pris han i givet fald skulle have betalt for at købe tlf. \"blank\" (muligvis afhængig af hvor længe han har haft den).
Avatar billede heinem Nybegynder
09. februar 2001 - 13:56 #5
Ja men nu er problemet jeg selv har Låst den!. men kan ikke låse den op igen!. da jeg ik kan finde programmerne!.. men nu har jeg sendt den ind dGarentien skulle vist dække for jeg sagde den ik duede den anden morgen da jeg Vågnede!...*ggg*.. den er kun 14 dage Gammel!--

Heine
Avatar billede gitte06 Nybegynder
09. februar 2001 - 14:07 #6
Mente også at Nokia 3310 var rimelig ny på markedet.
Har du ikke modtaget en \"PUK-kode\" sammen med din tlf.?
- det er sådan at tlf. låser fast, hvis du har tastet din kode forkert ind 3 gange (mener jeg). Og for at låse den op igen, skal du indtaste en \"PUK\"-kode, som du får udlev. samtidig med at du køber tlf.
Men så må vi jo håbe, at den kan blive \"låst op\" igen under din garanti :-)
Avatar billede heinem Nybegynder
09. februar 2001 - 15:27 #7
Ja det må vi jo bare Håbe.... ja har fået Pukkode!. har alt men den skal bare sendes ind til Nokia der var 4 låse!  den første skal være låst da den er til Sonofon men kom til og låse 2 og 3 også så den ka bar ingfenting!..
ku ik låse dem op igen det Undrer mig! tror de har lavet noget med den Telefon som man ik kan med et alm datakabel!...

Heine
Avatar billede hotpop Novice
09. februar 2001 - 16:15 #8
din sidste kommentar er noget værre vrøvl! 4 låse??? På hvad??? telefonen??? kom til og låse 2 og 3???? hvem kom til at låse 2 0g 3???
Formuler dig ordentligt dansk, så kan vi bedre hjælpe!
Avatar billede lassegj Nybegynder
24. februar 2001 - 18:58 #9
Jeg har prøvet nøjagtigt det samme, og han vrøvler ikke hvis man kender programmerne! Jeg gjorde det samme som dig og fik den til 14 senere, repareret på garantien! Jeg gik ind og lod som om at jeg ikke vidste hvad der var sket, men at den bare ligepludselig ikke ville acceptere sim-kortet!!! Jeg er lige kommet til at gøre det samme i dag... SURT!!!
Avatar billede nitro99 Nybegynder
08. marts 2001 - 14:56 #10
Heinem har fuldstændig ret! Der er 4 låse der kan unlockes med unlocking software. Jeg har også hørt om flere der har låst nogle låse ved et uheld. Kan jeg så lige spørge om det er programmet \"Simlockman\" i har brugt????
Avatar billede nitro99 Nybegynder
08. marts 2001 - 14:57 #11
Forresten, hvad 3310 version har du?
4.06?

Du tjekker det ved at taste *#0000#
Avatar billede heinem Nybegynder
08. marts 2001 - 16:15 #12

Ham der Hotbot er vist en Værre idiot der tror han har forstand på noget som han slet ik har! så Hold dig Væk Hotbot-PIK!!...

Nitro99 Ja den Nokia jeg Låste var med Version
0,06.. har fået en Ny nu med version 4,24.. hvad er forskellen på de 2 versioner??...

Ja det var simlockmann jeg brugte!..
har du et andet program der DUR??... for min Kærestes fon er nemlig også Simlåst og så kan jeg Åbne den og gør hende Glad!..*s*
MVH Heinem
Avatar billede heinem Nybegynder
08. marts 2001 - 16:16 #13
mener 4,06....
Avatar billede nitro99 Nybegynder
08. marts 2001 - 17:02 #14
Desværre jeg har også selv 4.06 og det er vidst den eneste der ikke kan unlockes, endnu :)
Men hvis du giver mig din email så kan jeg sende dig en mail og omvendt hvis vi finder ud af noget.
Min er:
trix@mailme.dk
Avatar billede natalie Nybegynder
26. april 2001 - 13:56 #15
Hej!! Nu har jeg ikke lige fuldt med i hvad i skrev ovenover, men jeg kunne også godt tænke mig evt. at få et link til at \"unlocke\" min telefon!?
Avatar billede laxxe Nybegynder
22. maj 2001 - 19:38 #16
Hvis ikke det virker, så kan jeg evt. åbne telefonen for dig for 200,- inkl. porto retur.

Se på http://fergusons.dk/simlock/ - hvor andre har skrevet om deres erfaringer med at handle med mig.

Jeg åbner både Nokia, Siemens og Ericsson-telefoner.
Avatar billede popsy Novice
20. maj 2002 - 11:17 #17
Lukketid?

popsy