Avatar billede fiasko Nybegynder
31. marts 2004 - 18:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Familie skodopkobling - Med lokalt netværk

Vi har fået familie opkobling da de fiksede så man ikke kunne bryde deres aftale om at logge mere end en computer på en ip. desværre. Problemet er så den at stofanet ikke giver support på lokalt netværk når man har familie opkobling, og vores er blevet lagt ned p.gr.a. deres skod opsætning.

Nogen der kender en løsning til dette problem? Og i så fald... hvad kan man gøre?
Avatar billede strych9 Praktikant
31. marts 2004 - 18:25 #1
Hvilket problem egentlig?
Avatar billede fiasko Nybegynder
31. marts 2004 - 18:27 #2
jeg kan ikke komme på netværket herhjemme.. da min bror og jeg tilhører forskellige netværksklaser.... min IP: 62.107.54.46 hans er 62.107.56.x  derfor kan vi ikke se hinanden på netværket .... altså jeg kan ikke engang komme ind og kigge i min arbejdsgruppe.
Avatar billede fiasko Nybegynder
31. marts 2004 - 18:33 #3
Prøv at lukke Norton Personal Firewall ned :D Det skulle virke :D
Avatar billede fiasko Nybegynder
31. marts 2004 - 18:33 #4
ja det gjorde sørme :D Tark for hjælpen!
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 18:33 #5
hav routeren til at tildele IP (DHCP osv.) til de tilsluttende PC'ere indenfor et range på fx. 192.168.0.1 - 192.168.0.10
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 18:35 #6
Hvis I herefter stadig ikke kan se hinanden : så kan det skyldes at I har aktivereret en software firewall (fx. Sygate eller den indbyggede i XP). Kør også den indbyggede netværksguide/setup...

Vil anbefale at sætte firewall'en til at acceptere trafik fra PC'ere  på LOKALnetværket fx. et IP range
Avatar billede fiasko Nybegynder
31. marts 2004 - 18:35 #7
Espersen -> problemet er jo at vi ikke har en router... og at vi ikke vil ud og investere i en .... Så jeg må simpelthen ud og finde en anden firewall, eller bedre endnu en ny udbyder en S(t)ofaNet :D
Avatar billede strych9 Praktikant
31. marts 2004 - 18:37 #8
vorherre til hest...
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 18:39 #9
319,- er det for meget ?? For en OK router der kan løse jeres problem. - et ok mærke i en god kvalitet....

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 18:43 #10
da du har lukket spm. så skal vi vel ikke komme med en løsning på problemet ?
Avatar billede juks Novice
31. marts 2004 - 18:54 #11
hvis du har norton firewall kan man  sagtens sætte den op til at acceptere din broders computer
Avatar billede espersen Novice
31. marts 2004 - 19:12 #12
spm. er lukket...