Avatar billede nesm Nybegynder
30. marts 2004 - 15:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor ATM

Hej, jeg havde tænkt mig at bestille adsl 2048/128 Kbit/s til 429,- hos Cybercity, og købe en Linksys WRT54G router(fordi jeg har hørt en masse godt om den) så jeg kan koble en bærbar på med trådløst netkort og en stasionær pc til nettet.

Indtil jeg opdager at Cybercity har en anden standart end Ethernet, noget der hedder ATM.
Så nu er jeg i tvivl om jeg skal købe en anden router eller bestille en anden adsl forbindelse, høre meget gerne om nogle forslag og hvilken router/adsl forbindelse har i?

Hvad er forskellen/begrænsningerne på ATM og Ethernet?
Avatar billede venturer Nybegynder
30. marts 2004 - 16:03 #1
Der er ikke andet forskel end at det er en fysisk anden standard. Du kan derfor ikke benytte en router med mindre CC levere en ATM bridge. I så fald vil der ikke være nogen forskel for dig om adsl'en kører atm eller ehternet.
Avatar billede nesm Nybegynder
01. april 2004 - 13:02 #2
Er der ikke andre der vil komme med forslag til adsl-forbildelse...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. april 2004 - 13:11 #3
ATM er den måde data mellem centralen og dig foregår.

Så du skal bruge et modem der laver ATM om til ethernet, dette er allerede indbygget i de routere CC sælger med.

Nogle routere har ikke et modem indbygget, også skal du have et modem mellem stikket i vægen og routeren.

Jeg mener ikke at du kan bruge en anden router på CC forindelser da de er bundet til forbindelsen (Dit brugernavn, dslxxx osv er sat ind i routeren, det er det på min Cisco 677 fra CC)
jeg har dog ikke selv prøvet at sætte en anden router på forbindelsen.

Hvad extra godt skulle der være på den linksys router i forhold til andre router med trådløs?

CC har også routere med trådløs
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650hw/