Avatar billede arabica Nybegynder
30. marts 2004 - 09:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra pixels til vektor

Hej

Jeg har et logo, som skal bruges til at trykke efter, men det er pt. kun lavet i pixels og ikke i vektorgrafik, som jo er påkrævet til trykning.

Jeg har prøvet at konvertere det i Photoshop, men uden det store held. Er der nogen der kan konvertere det til vektorgrafik?

Skulle der også sidde en grafikker, som har lyst til at kommentere/tilrette det lidt, er dette selvfølgeligt også meget velkomment :-)

Logoet ligger her: http://www.logo12345.webbyen.dk/

På forhånd tak.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. marts 2004 - 10:14 #1
Avatar billede arabica Nybegynder
30. marts 2004 - 10:52 #2
Hej Per
Tusind tak for det konverterede logo.
Hvis jeg åbner det i Photoshop, så kan jeg ikke "se" at det i vektorer,
men det er på grund af Photoshop - korrekt?
Blot af nysgerrighed: Konverterede du det i Illustrator?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. marts 2004 - 11:13 #3
Velbekomme! Hvis du anvender en gammel version af Photoshop, så
kan du få problemer med at åbne logoet. Logoet er nemlig gemt som
eps i Illustrator 9.

Gemt som Illustrator 6 eps fil: http://www.kazoma.dk/eksperten/logof1.zip

/per
Avatar billede arabica Nybegynder
30. marts 2004 - 11:20 #4
Hej igen
Mange tak for den ekstra version også.
Men er det rigtigt forstået, at man ikke kan "se"
at det er vektorgrafik, hvis man åbner det i Photoshop?
Der er også nogle der efterspøger .ai filer, men en .eps er lige så god, ikk?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. marts 2004 - 11:35 #5
Velbekomme.

Korrekt! Du kan ikke se vektorerne i Photoshop.
En eps fil er lige så god som en ai fil.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. marts 2004 - 11:38 #6
Photoshop er en grafisk billedebehandlingsprogram, og Illustrator
er et tegneprogram der arbejder med vektorer. Men du kan godt tegne
med vektorer i Photoshop, men du kan ikke rette i en ai eller eps fil.

/per
Avatar billede arabica Nybegynder
30. marts 2004 - 11:41 #7
OK - Mange tak for hjælpen og forklaringerne.
Avatar billede arabica Nybegynder
30. marts 2004 - 11:43 #8
Hmm - der kom da ikke point med?
Prøver lige igen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. marts 2004 - 13:41 #9
Velbekomme! :-)

/per