Avatar billede bsod Nybegynder
30. marts 2004 - 09:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Print Win2003/NT4.0

I vort netværk har vi en del HP5 og HP4000 printere.

Printerne er forsynet med Jet Direct kort,
IDA oprintserver 04 MIO samt IDA PS 105 EIO.

I et område har vore netværksfolk opsat en Win2003-Printserver medens clienterne kører NT4.0.

Efter ændringen har vi fået problemer med IDA PS 105 EIO kort, hvor der jævnligt mangler en del tekst i print.
Det har tilsyneladende ikke noget med størrelsen af dokumenterne at gøre, da udprintning af en vejledning på 29 sider medfører at den stopper på side 28, medens print af en almindelig mail (en enkelt A4) medfører stop midt på siden.

Der registreres ingen fejl i forbindelse med udprintning.

Firmware version er S80 106.200.
Vi har forgæves forsøgt os med en opgradering ved download
fra Mpitech, men det er en meget gammel version placeret under Discontinued software hos Mpitech, så man kan ikke rigtig give yderligere support.

Vi har forsøgt os med andre drivere NT og Win2000 både på
Server og Clienter.

Hvis vi opgraderer Clienterne til Win2000 er der tilsyneladende ingen problemer, men vi vil selvfølgelig gerne have lokaliseret selve fejlen inden vi opgraderer hele netværket.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2004 - 13:49 #1
Jeg kender desværre ikke IDA printserverne (har kun haft en enkelt SNA/Coaxial for rigtig mange år siden...).

Men Prøv (på W2K3 serveren selvsagt) at gå ind i printer properties, og ind under portindstillniger. Skift til "LPR" printing, hvis den ikke allerede står her. "Queue" name skal være 9100, pr1, print..... - desværre en masse forskellige, men nævnt i den mest sansynlige rækkefølge.
Og så det der kan gøre tricket - slå "LPR Byte Counting" til. Det sørger for at der er tjek af de IP pakker der sendes til printeren, og det har løst et par sager her hos os.

Og lige for en sikkerheds skyld - I bruger en ordentlig NT4 driver, ikke?
Avatar billede bsod Nybegynder
30. marts 2004 - 15:24 #2
Ole Madsen>Vi har efterfølgende konstateret, at ikke alt print virkede efter opgradering til Win2000 - eks. print via 3270, men umiddelbart virker dit forslag om LPR Byte Counting. Vi har i hvert fald nu fået noget print, der tidligere fejlede, korrekt igennem. Jeg tror på at dit forslag også løser de sidste fejl, men får først testet i morgen.
Smid under alle omstændigheder et svar, så du kan få dine velfortjente point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2004 - 15:26 #3
Det lyder jo godt.

Jeg har i øvrigt ladet mig fortælle, at det er minimalt med ekstra trafik der kommer på nettet, når den er slået til. Så hvorfor MS ikke har slået den til som standard, finder jeg mærkværdigt.