Avatar billede keld-k Nybegynder
29. marts 2004 - 23:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Åbne links i Firefox

Hej alle.

Jeg er ved at prøvekøre Mozilla Firefox - det ser ud til at være en fed browser, men jeg er et par steder løbet ind i problemer med at åbne forskellige links.

Eksempelvis er der her på Eksperten.dk's forside et hjælpe link, der hedder "kategori overblik" - jeg har prøvet alt, men kan ikke åbne det.

Jeg har fjernet "fluebenet" ved popup-lockeren - jeg har tilføjet Eksperten.dk til listen over sites hvor popups tillades. Hvis jeg holder Ctrl nede når jeg klikker på linket,  åbnes der blot et "untitled tab", der er helt blankt.

Jeg har installeret Flash, Java og schokwave.

Er der nogen der kan hjælpe??

mvh

Keld
Avatar billede doodoo Novice
29. marts 2004 - 23:20 #1
pga exp's menu er bygget til IE - og vil derfor ikke virke korrekt i andre browsere - desværre... jeg har samme problem på arbejdet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2004 - 23:21 #2
Sludder og vrøvl.. så meget IE er menuen ikke :-)
Linket aktiverer noget JavaScript som åbner vinduet..

Kan bruge top menuen?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2004 - 23:23 #3
Det skal lige siges at menuen på eksperten virker i IE, Opera og Mozilla FireFox :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2004 - 23:25 #4
Et klik på linket "kategori overblik" udfører følgende JavaScript functionen catmap():

    function catmap ($catid) {
        if ($catid) {
            if (!document.forms['fedit']) {
                top.location.href = '/kat/' + $catid;
                return true;
            }
            $obj = fedit.catid;
            for (var $i = 0; $i < $obj.options.length; $i++) {
                if ($obj.options[$i].value == $catid) {
                    $obj.options[$i].selected = true;
                    catdesc();
                    return true;
                }
        } else {
            $height = (screen.height > 480) ? 600 : 450;
            $catmap = window.open('/catmap.phtml','catmap','width=500,height=' + $height + ',toolbar=0,location=0,directories=0,status=1,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1');
            $catmap.focus();
        }

Da der ikke er angivet noget id, åbnes filen /catmap.phtml
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2004 - 23:25 #5
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2004 - 23:26 #6
keld-k> Se om du har JavaScript slået til..
Java og JavaScript er 2 forskellige ting..
Avatar billede keld-k Nybegynder
29. marts 2004 - 23:28 #7
Jeg kan godt bruge top menuen - men betyder dette, at man død og pine er nødt til at beholde IE, for at være sikker på at kunne komme ordentligt rundt på nettet?
Avatar billede keld-k Nybegynder
29. marts 2004 - 23:30 #8
øh undskyld - men hvor ser jeg om Javascript er slået til - jeg er lidt grøn.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
29. marts 2004 - 23:33 #9
gå ind i Options og under Web Features. Der kan du se det :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2004 - 23:33 #10
Tools > Options > Web features
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2004 - 23:34 #11
"er nødt til at beholde IE": desværre ja.. der er mange der ikke kan finde ude af, at lave deres sider crossbrowser, dvs virker i flere browsere..
Og så er de så dovne, at de laver deres sider til Internet Explorer..
Avatar billede keld-k Nybegynder
29. marts 2004 - 23:35 #12
det er slået til
Avatar billede skovenborg Nybegynder
29. marts 2004 - 23:38 #13
tjaa, man kan være nødt til at gå ind i IE for enkelte sider - men ærlig talt er det tit også sider der ikke er værd at besøge.
Avatar billede keld-k Nybegynder
29. marts 2004 - 23:41 #14
MicroSoft go to h...

Jeg takker for Jeres kommentarer.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
29. marts 2004 - 23:44 #15
that's more like it ;-)

har du nogle evt. nogle extensions som kunne bevirke til sådan et problem? I min firefox virker eksperten perfekt.
Avatar billede keld-k Nybegynder
29. marts 2004 - 23:47 #16
Nej - det er ikke det, der er problemet, da jeg endnu ikke har lagt nogen extensions ind.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2004 - 23:48 #17
Her virker det også fint. FireFox 0.8, Opera 7.23 (IE 6.0)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
29. marts 2004 - 23:50 #18
har du andre eksempler på hvor problemmet opstår? Måske er der en sammenhæng mellem dem.
Avatar billede keld-k Nybegynder
29. marts 2004 - 23:56 #19
Kun på min a-kasses site var der et enkelt sted.

Og så på Nykredits site - men de skrev at der ikke var understøttelse, så jeg skulle bruge Netscape.
Avatar billede doodoo Novice
30. marts 2004 - 00:10 #20
ok - så lytter jeg da bare..
Avatar billede theboogieman Nybegynder
30. marts 2004 - 10:02 #21
eksperten skulle skamme sig over ikke at lave en ordenlig side!
Avatar billede skovenborg Nybegynder
30. marts 2004 - 14:57 #22
noget endnu mere pjat at udelukke mozilla browsere fordi den kun godtager IE og Netscape. Mozilla er i bund og grund netscape - eller kernen bag det - og det gør absolut ingen forskel hvilken mozilla browser du bruger.

Ærlig talt lyder problemmet temmelig mærkeligt - men måske også noget man bare bør leve med. De fleste ordentlige sider virker også fint i firefox - det faktisk mest på javascript fronten, at de større forskelle opstår (hvor sider fx overhovedet ikke virker).

Jeg kan i hvert fald ikke finde noget i indstillingerne der skulle gøre nogen forskel (selvom nogle problemmer kan løses ved at rydde lidt op i cachen og cookie'rne - ikke fordi jeg tror det hjælper i dette tilfælde).
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. marts 2004 - 15:38 #23
keld-k> Jeg tror at der er noget galt med din installation, eller indstillinger. "kategori overblik" virker fint hos mig, i Mozilla FireFox 0.8.

Prøv at afinstallere det, og så geninstallere det.
Avatar billede keld-k Nybegynder
30. marts 2004 - 20:10 #24
Jeg har afinstalleret og geninstalleret uden resultat - men hvis jeg ser under tools > javaScript Console får jeg følgende error:

Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIObserverService.removeObserver]"  nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)"  location: "JS frame :: chrome://browser/content/browser.js :: anonymous :: line 3875"  data: no]
Avatar billede keld-k Nybegynder
03. april 2004 - 14:11 #25
Fejl fundet!!

Jeg har haft installeret en popup-blocker til at stoppe popups i IE - denne konfliktede med Firefox - så nu virker det hele.

Keld