Avatar billede matic Nybegynder
29. marts 2004 - 07:18 Der er 5 kommentarer

Mødelokaler på exchange 2003

Hejsa

Jeg ønsker at oprette 3-4 mødelokaler som folk kan booke og se om er ledige på min exchange 2003 server.

er der nogen der har nogen gode bud på det?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2004 - 09:03 #1
vi har blot oprettet ressourcerne som brugere, hvor receptionen så vedligeholder kalenderen for ressourcerne. der er også oprettet en ressource der hedder kaffe, så hvis der oprettes en aftale på denne, sendes der mail til kantinen.
Avatar billede matic Nybegynder
29. marts 2004 - 09:25 #2
ok men kan man gøre sådan den selv acceptere møder og de bliver booket i kalenderen?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2004 - 14:13 #3
Jeg gør det i exchange 5.5. mon ikke det gøres på samme måde i 2003. Det gøres sådan.

Først definerer jeg 3 forskellige slags brugere og laver grupper til disse (i AD hedder det vel) en administrator gruppe (kan også være en person) en booker gruppe og en bruger gruppe.

Administratoren er ejeren og ham der sætter rettigheder til alle andre en gang for alle, han foretager ikke den daglige administration.

Bookerne er dem der administrere lokalerne og acceptere de forskellige bookinger.

Brugerne er alle andre der ønsker at bruge lokalerne.

Så opretter du en kalender på lokale og sætter rettigheder følgende steder, I permissions fanebladet, og under delevery options fanebaldet.

tilsidst logger du på som aministrator og konfigurere din outlook til at åbne kalenderne en af gangen. I outlook under funktioner - indstillinger - stedfortræder sætter du rettigheder til de forskellige brugere. Bookere skal have redaktør rettigheder og brugerne skal have læserettigheder.

Herefter kan brugerne invitere lokalerne fra deres egen outlook kalender
Avatar billede karser Nybegynder
29. marts 2004 - 22:51 #4
Opret det antal brugere, som der er lokaler... (Lok1, Lok2..etc.)
Når du herefter skal booke et lokale, skal du blot invitere Lok1 med til mødet og angive det som værende en recurce, istedet for "en nødvendig deltager"...
Avatar billede matic Nybegynder
30. marts 2004 - 09:28 #5
men kan jeg ikke gøre så folk ikke selv skal angive at det er en ressource?
i lotus kunne man jo oprette ressource og ikke lave sådan en skod løsning med det er en bruger hvor folk så selv skal sige denne bruger er en ressourceæ.