Avatar billede superbent Nybegynder
25. marts 2004 - 19:09 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Tandlæger koster jo det vide ud af øjnene, hvad gør jeg?

Hej,

Jeg har en forespørgsel.

Min far er blevet pensionist, og har problemer med sine tænder...

Han har fået at vide fra tandlægen at det nok løber op i 20.000 kr for at få lavet sine tænder...

Jeg vil høre om der er nogen metode til at få hjælp på dette område, da min far ikke har råd til at lave en betaling, eller tage et lån for at få lavet sine tænder.

Jeg kan nemlig forstå at han er kommet ind i de nye regler eller lign. som ikke giver hjælp til tænderne...

Håber i kan afklare lidt på denne sag - på forhånd tak.
Avatar billede cdc Novice
25. marts 2004 - 19:10 #1
Ta til sverige hvis i bor på sjælland der får man det til halv pris
Avatar billede cdc Novice
25. marts 2004 - 19:11 #2
Avatar billede cerb Nybegynder
25. marts 2004 - 19:16 #3
eller til tyskland hvis de er fra jylland
Avatar billede cdc Novice
25. marts 2004 - 19:18 #4
på dette link er der tanlæger i 8 lande man kan kontakte + hjælp at hente: http://www.avmintand.dk/
Avatar billede superbent Nybegynder
25. marts 2004 - 19:30 #5
Jeg kender allerede til avmintand.dk og har også printet det hele ud.

Jeg søgte mere efter, om det var muligt at få det lavet i Danmark (ja, eller sverige) men på en eller anden måde få tilskud, eller lign. da tandlæger koster helt vildt meget - de har meget høje timelønne i hvert fald ;)
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. marts 2004 - 19:44 #6
http://www.sygeforsikring.dk  er der muligheder her?
Avatar billede superbent Nybegynder
25. marts 2004 - 19:49 #7
Min far er ikke medlem af sygeforsikring Danmark - desværre.
Avatar billede googolplex Novice
25. marts 2004 - 19:56 #8
Med mindre din far er (førtids)pensionist eller lignende er den eneste mulighed for billigere tandpleje:

1. Tag på tandlægehøjskolen, så kan du få det gratis, men det tager en del tid og laves af en studerende (under supervision).

2. Han skulle have være medlem af Danmark ;)

3. Tag til udlandet.

4. Inde på www.fi.dk (nede lige nu, typisk) er der under 'priser' en række links til prissammenligninger. Jeg mener også der er et til tandlæger.
Avatar billede googolplex Novice
25. marts 2004 - 19:58 #9
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2004 - 20:08 #10
Han kan få tandlægehjælp via det lokale socailkontor når han er pensionist
Avatar billede superbent Nybegynder
25. marts 2004 - 20:22 #11
Googolplex: vil lige kigge nærmere på den i morgen.

john_stigers: er du sikker? kan jeg se "facts" på deres hjemmeside et sted?
Avatar billede bb_maze Nybegynder
25. marts 2004 - 21:06 #12
Googolplex: Nej! Det laves _ikke_ af studerende, men af professorer hvor der så er studerende der _kigger på_

Så undersøg mulighederne der, superbent. Hvis han er heldig kan det endda være han får penge for det!

HYGGE
Avatar billede googolplex Novice
25. marts 2004 - 21:29 #13
Der jeg var derinde, der var det en studerende der stod og rode mig i munden. Men professoren rodede også...
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 21:31 #14
Jeg har selv benyttet en tandlæge i Sverige og kan varmt anbefale det. Meget kompetente og billige. Dog er alm tandpleje så som enkelte huller o.s.v.
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 21:31 #15
Avatar billede superbent Nybegynder
25. marts 2004 - 21:46 #16
Er der et link til den der tandlæge højskole?
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 21:56 #17
Det søgte jeg men fik at vide at det er meget svært at komme ind.
Avatar billede googolplex Novice
25. marts 2004 - 22:04 #18
Avatar billede camillahv Nybegynder
02. februar 2015 - 11:23 #19
Hej!
Jeg kender en rigtig god tandlægeklinik på Frederiksberg, hvor de har nogle forskellige tilbud angående prisen:

Prisoverslag: Vi giver dig et skriftligt prisoverslag før behandling.
❯ Rabat: Har du meget, der trænger, er der mulighed for rabat - også ved paradentose.
❯ Tilskud fra "danmark": Du kan få tilskud til behandling, hvis du er medlem af Sygeforsikringen "danmark" - vi hjælper dig gerne.
❯ Rentefrit lån: Du kan online søge om rentefrit lån til tandbehandling.

Du kan tage et nærmere kig på klinikkens hjemmeside på: http://www.gladtand.dk/