Avatar billede jonassej Nybegynder
25. marts 2004 - 13:25 Der er 11 kommentarer

koble to pcer sammen

hej
jeg har hørt om et program til ens pc hvor man kan koble to pcer sammen over nette så man kan side og downloade fra hinaden med lås på selvfølegelig så andre ikke kan komme ind er der nogen der ved hvad sådan et program hedder og hvor man kan skaffe det?
Jonas
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 13:39 #1
Det er et vidt begreb. Her er nogle forslag:
Den nemmeste måde er ved anvendelsen af et netværk
Specielle programmer findes til dette, som kan anvende COM og/eller parallel porte, men det er langsommere end netværk
COM porte kan i mange tilfælde anvendes
Et NUL modem kabel. PCerne i DOS- mode, og man kan anvende COPY kommandoer. Det er dog besværligt og ganske langsomt.
Kopiere datataet til diskette og kopierer igen til harddisk på den anden PC.
Det er en langsom procedure og kan volde problemer, hvis der er store filer.
Brænde en CD. Her er ikke samme filstørrelsesproblem, som med disketter.
Hvis begge PCer har infrarøde porte, kan disse anvendes, men det er også langsomt.
Avatar billede hcma Novice
25. marts 2004 - 13:54 #2
de kan sættes op som ftp-servere  http://www.bpftp.com/
Avatar billede hcma Novice
25. marts 2004 - 13:56 #3
ird >>  jeg tror det er et fjern-netværk, der menes.
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 14:04 #4
Ja du har nok ret :)

Beklager
Avatar billede jps6kb Novice
25. marts 2004 - 14:39 #5
Ellers så brug en xtra harddisk og overfør data på den måde, men et netværk er klart det bedste, og nemmeste.
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2004 - 14:55 #6
Og man kan lave noget fjern-kontrol fra den ene computer og vha det overføre data, f.eks. med VPN ...

Og det nemmeste er helt klart at overføre filer via messenger eller icq !-)
Avatar billede jps6kb Novice
25. marts 2004 - 16:12 #7
roen --> Problemet er bare båndbredde... ku' jo være det var store filer... tager en krig.
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2004 - 16:18 #8
Jepz !-)
Avatar billede krabbe4 Nybegynder
25. marts 2004 - 17:17 #9
Jeg vil anbefale dig at installere CuteFtp på begge computere, programmet er gratis og nemt at bruge, du skal bare oprette personen(altså den anden computer)med navn og et tilfældigt password, så kan du i ro og ma side og kigge hvad den anden person har delt og føre de valgte mapper/spil/programmer/film, over i din egen computer, Her er linket til programmet http://download.com.com/3000-2160-10216669.html?tag=lst-0-1
Avatar billede krabbe4 Nybegynder
25. marts 2004 - 17:25 #10
et andet rigtig godt program med samme virkning http://download.com.com/3000-2160-10262088.html
Avatar billede steffansp Nybegynder
26. marts 2004 - 12:05 #11
Hej.... Hvorfor får jeg tilsendt mail herfra???