Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 09:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tabt data

Jeg er kommet til at overskrive en stor tekst fil med en meget lille. Hvilke progam skal jeg bruge til at søge efter indhold fra den gamle fil?? Kører Win2000. Har prøvet ONTRack EasyRecovery, PowerQuest Lost&Found og Norton Utilies. Men der må da være et program hvormed man kan indtaste søge data. Kan nogen hjælpe?

Mange tak

Zimbabwean
Avatar billede seider Nybegynder
06. februar 2001 - 09:20 #1
du må ikke downloade, slå swap filen fra o.s.v. så har du måske en chance. jeg tror du kan bruge noget der heder diskkeeper eller windowsundelete, prøv på www.tucows.dk og søg efter undelete
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 13:29 #2
har søgt efter efter det anbefalede .... altså diskeeper, windowsundelete og undelete ......... det har jeg altså prøvet før min henvendelse her. diskeeper og windowsundelete findes ikke. Undelete finder programmer der er istand til st finde slettet filer. Men det er ikke det der er tilfældet. Jeg skal finde et program der er istand til at finde data på ledig plads. At finde slettet filer er nemt nok, men at finde data fra en overskrevet fil er mere besværligt.

Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 13:35 #3
har søgt efter efter det anbefalede .... altså diskeeper, windowsundelete og undelete ......... det har jeg altså prøvet før min henvendelse her. diskeeper og windowsundelete findes ikke. Undelete finder programmer der er istand til st finde slettet filer. Men det er ikke det der er tilfældet. Jeg skal finde et program der er istand til at finde data på ledig plads. At finde slettet filer er nemt nok, men at finde data fra en overskrevet fil er mere besværligt.

Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 13:54 #4
Hvis du henter Hexworkshop fra www.bpsoft.com kan du lave en harddisk search på din tekst. Og så kopiere den der fra, over i notepad.
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 15:09 #5
tak, maske ........... det lyder som om det er noget af rigtige .......... jeg prøver og poster her hvis det virker

/Zimbabwean
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 15:12 #6
Bare sig til hvis du skal havde hjælp med hvordan det gøres.
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 15:25 #7
Jeg har hentet programmet allerede. Jeg gad vide om tekst er nogenlunde sammenhængende, eller hvis det ligger som små stumer overalt på HD\'en??

Måske kunne vi ringe sammen?

/Zimbabwean
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 15:46 #8
Det kan godt ligge i flere sectors, hvis det er en stor tekst.

1. Vælg Disk/Open drive.
2. Vælg den harddisk det skulle ligge på.
3. Tryk Ctrl-F.
4. I Type vælger du Text String.
5. I Value skriver du lidt af din tekst.
6. Vælg fanebladet Sector Range.
7. Marker Search Entire Disk.

Tryk OK (Og held og lykke med det)
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 15:58 #9
Jep, det har jeg nu fundet ud af. Men, det er sgu noget besværligt noget hvis det ligger i flere sectorer. Kan programmet ikke finde ud af hvilke sectorer hænger sammen??
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 16:01 #10
Ikke med det program.
Men ellers prøv at søge på ord der går igen i din tekst.
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 16:24 #11
Tak for hjælpen maske, programmet hat været af stor gavn. Det er min første gang jeg prøver Eksperten. Hvad er alt det med point?
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 16:28 #12
Hvid du kunne bruge mit svar, så skal du acceptere det. Og du kan uddele point på den måde.
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 16:29 #13
Og btw. hvorfor kalder alle mig maSke. *GG*
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 16:37 #14
Det er et fantastisk program ....... lige hvad jeg skulle bruge ...... har fundet det meste ...... hurra ........... Du fortjener 5000000 point

/Zimbabwean
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 16:49 #15
Så så, rolig nu. Vi er her for at hjælpe.
Men hvis du vil give flere points, er du da velkommen til at oprette et spørgsmål til mig. Og det skal være inden for rimelighedens grænser.
Med mindre der er nogle der mener det modsatte.
Husk at lukke dette spørgsmål.
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
06. februar 2001 - 18:35 #16
Hvor lukker man det?
Avatar billede makse Nybegynder
06. februar 2001 - 18:55 #17
Når du er logget ind, og går ind på det her sprøgsmål, kan du vælge om du vil acceptere mit svar.